DC/DC omformer spørgsmål

Jeg har købt 2 stk. DC/DC omformere til min båd. Den ene har jeg taget
cigarstikket af og forbundet direkte til 12V forsyning – den virker fint.

Den anden havde jeg tænkt skulle køre direkte fra mit el-udtag (cigarstik),
men den lyser rødt i dioden (den får altså ikke spænding nok) selvom jeg kan
måle 12.7 V i udtaget? Jeg har så prøvet at sætte min inverter (300W) i og
den fejler også. Begge virker fint i bilen, men der kommer også ca. 14.4V ud
af cigarstikket.

Jeg troede at en 12V DC/DC omformer kunne køre på 12V.....?

Mvh
Henrik

Re: DC/DC omformer spørgsmål

"HKN"
Har du checket at plus og minus vender rigtigt? Det normale er plus i midten
og minus i af stikket.

Aage

Re: DC/DC omformer spørgsmål
Hejsa,

Hvilken spænding måler du i stikket _samtidig_ med DC/DC-konverteren er
monteret (og i fejltilstand)?

- Mit gæt: Dårlige kontaktpunkter i 12V strømsløjfen, middelstor impedans
("middelmådig afbrydelse")

/Claus

Re: DC/DC omformer spørgsmål
Hvilken spænding måler du i stikket _samtidig_ med DC/DC-konverteren er
monteret (og i fejltilstand)?

- Mit gæt: Dårlige kontaktpunkter i 12V strømsløjfen, middelstor impedans
("middelmådig afbrydelse")

Det har jeg ikke prøvet - tror ikke jeg kan, da jeg ikke kan få + fra
multimeteret ind pga stikket?

Men jeg kan evt forsøge at flytte ledningerne fra cigarstikket inde i
el-tavlen, og se om det skulle blive bedre?

-Henrik

Re: DC/DC omformer spørgsmål
Hvilken DC spænding, skal der komme ud af den ??
Har du prøvet at måle på den, med og uden belastning ??

Bo //

Re: DC/DC omformer spørgsmål
En dE5%rlig stelforbindelse var E5%rsagen!

Dbh
Henrik

Site Timeline