DC / DC konverter

Hej derude, håber i kan hjælpe

Skal lave mig et lade / forsyningskredsløb til min elektronik

Selve elektronikken kan "køre" på 2.7 - 3.3 v. Skal lave sådanne så mit
kredsløb kan køre på et batteri (Er endnu ikke fundet. Det eneste krav
er at elektronikken kan kører over 24 timer). Skal desuden gerne kunne
lade på batteriet "in circuit" (lige som en mobiltelefon). Dvs. min plan
er at købe en CE godkendt AC/DC konvertere, som skal bruges til at lade
min enhed med. Man skal desuden kunne sætte den over på "ekstern" strøm
som kommer fra eks. en kørestol med 24volt.

Mit kredsløb trækker i peek omkring 100mA (men i snit max 10mA).

Har i nogle geniale forslag? Tænkte at man kunne lave noget så man kun
havde et power ind i min boks som enten kunne være til at lade med eller
til ekstern power.

Har kigget lidt Hvad MAXIM har at tilbyde. Men får jeg noget med 402
forskellige chips... Tænkte at der måske var en derude som havde lavet
noget engang, som mindede om dette og kunne komme med et tip.

Til den nysgærrige, skal dette bruges til et projekt jeg er igang med.
Det er et hjælpemiddel til fysik handicappede. Laver det i forbindelse
med et specialkursus på DTU. Er selv stud IT diplom (tidligere stud
Diplom Elektronik)

Mvh
Thomas Pedersen

Re: DC / DC konverter

Købe en færdig EC/ED klods. Det er hurtigt og billigt. Ca 150kr, og så er du
kørende, uden at skulle tænke, konstruere, teste etc. Jeg bruger nogle
typer, der tager alt fra 9 til 36V på indgangen, og kan lave +/-12, 5V eller
3,3V. Typisk ca 5Watt i en klods.

Bo //

Re: DC / DC konverter

Det er da grusomt at læse sine egne indlæg. Der sker sommetider forfærdelige
krypteringer:

Der skal stå "DC/DC" klods

Bo //
kryptering direkte ved tastaturet...

Re: DC / DC konverter
som batteri ville jeg foreslå et li-polymer batteri. der er 3.7V på
batteriet og det kan lades med 1C indtil cellen rammer 4.20V. så skal den
lades med fast spænding. fra 4.2/3.7V kan man regulere ned til 3.3V som dit
kredsløb kører på. et li-polymer batteri er lettere at lade på end et
nicd/nimh batteri.
ikke helt en dc/dc klods men lidt meningsfyldt er det da.

Site Timeline