dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

hej

 Jeg stE5%r og mangler en DCDC converter der skal  convertere 3 lipo-
celller til 24 V ( max 200mA ).

jeg har fundet en i US (  PST-DC2171 )  som er en Automitive 12 - 24 v
converter.( leverer ikke til EU ).

er der nogen der har ideer ?

Martin

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

Jeg ville tage en lille Traco converter med 9-36V input og 2x12V ud. Men
du må selv sørge for noget, der afbryder, så batteriet ikke aflades helt
http://dk.farnell.com/tracopower/ten-5-2422wi/converter-dc-dc-6w-12v-0-3a/dp/1007477

Bo //

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

den ser helt fin ud men den virker lidt dyr :-\  ( vi kalder den plan
B :-)

efter en hE5%rd pE5% arbejde ... fandt jeg frem til MC34063
 er der nogler herinde der har erfaringer med  MC34063 ?

Martin

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

-som man tager det. Der er ikke meget arbejde i at bruge den. Den
virker. Den er kortslutningsikret, afskærmet een færdig komponent

Ja, noget skrækkeligt ragelse. Det er en underlig hybrid. Den regulerer
ved at fjerne pulser i modulatoren. Det betyder at ved meget lav
belastning, giver den bare en puls en gang i mellem. Så støjen fra den
er ikke let at filtrere. Den kræver så at du lægger et print ud, og
monterer det. Og inden du har set dig om er der gået lang tid og en del
kroner.
Hvis du beslutter dig for den løsning, så brug GODE kondensatorer og en
tabsfattig spole. Jeg tror jeg har en del '34063 i SMD liggende. Jeg
brugte den for 10-15 år siden...

Bo //

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA
den virker! og er super stabil!
har gode erfaringer med dem...

mvh
Rasmus

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

Hej rasmus.
ok sE5% er det vist tid til plan b :--)
har du een jeg kan kF8%be af dig,.

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

desværre... vi bruger den på arbejde... så har ikke nogen af dem selv... du
må købe ved RS eller farnell...

mvh
Rasmus

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

ja... ideen er fin ,  men jeg er privat person og skal bruge den til
fusk, ( intet CVR nummer ).

jagten forsE6%tter....

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA
jeg har CVR nummer så vil da godt finde en pris til dig hvis det har
interesse?

mvh
Rasmus

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

257,50 + porto siger farnell...

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

Jagten er læst af. Jeg har sendt een...

Bo //

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA
Hej Bo Bjerre

Du er som sædvanlig en rigtig kammerat.

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA
Tak skal du have. Det er vi begge to :-)

Bo //

VMP3203-3.3V High Efficiency DC-DC Module
Er der nogen af Jer, der kender noget til VMP3203-3.3V High Efficiency
DC-DC Module?
Jeg tE6%nker pE5% at bruge den til en LED lampe i campingvognen (12V).

\Svend

Re: VMP3203-3.3V High Efficiency DC-DC Module

Den kan nok nE6%ppe bruges.
3.3V er meget i underkanten af hvad en hvid lysdiode skal bruge.
VMP3203-5V er et bedre bud. Husk en form for strF8%mbegrE6%nser til
lysdioden (lF8%ses simplest med en passende modstand i serie med
lysdioden).

/Ghydda

Re: VMP3203-3.3V High Efficiency DC-DC Module

Jeg bliver altid mistænkelig, når jeg møder et ukendt fabrikat, der
praler af High Efficiency. Lidt roderi i datablader skriver "max 95%",
men angiver ikke en belastningskurve eller andet, der kan virdere det.
OK: det er ikke en galvanisk adskilt DC/DC converter, men en switching
regulator, og så er 95% nok rimeligt, det kan de fleste andre. Underligt
nok angiver de ikke noget om temperaturområde.

Til LED'er skal du have en konstant strøm, og ikke en konstant spænding.
Find noget, der er færdiglavet, det giver færrest problemer.

Du kunne også koble LED'erne i serie, så drivspændingen bliver højere,
og dermed lettere kan tilpasses batterispændingen.

Bo //

Re: VMP3203-3.3V High Efficiency DC-DC Module
jere,
Det er til en JansjF6% lampe fra IKEA: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/pr =
oducts/50163202
Der medfF8%lger en 230 V adapter, hvorpE5% der stE5%r: Constant current 600
mA 2.5V - 3.5V max 3.8V.
NE5%r jeg kun bruger campingvognens akkumulator er der brug for en DC-DC
converter.
Kan man kF8%be noget fE6%rdigt til en rimelig pris (lampen koster 75 kr)?
\Svend

Re: VMP3203-3.3V High Efficiency DC-DC Module

Det er til en Jansjö lampe fra IKEA:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50163202
Der medfølger en 230 V adapter, hvorpå der står: Constant current 600
mA 2.5V - 3.5V max 3.8V.
Når jeg kun bruger campingvognens akkumulator er der brug for en DC-DC
converter.
Kan man købe noget færdigt til en rimelig pris (lampen koster 75 kr)?

Hvis du kan skille strømforsyningen ad kan du måske bare sætte de 12 til
elektronikken  istedet for transformatoren, hvis den da er med gammeldags
transformator.
Ellers skal du bare lave en konstantstrøms generator, i simpleste form kan
det bare være en passende modstand, men så tabes der jo en del effekt.

Steen.

Re: dc-dc konverter 12V - 24V 200mA

Det er du også.  Jeg bruger stadig den balancerede PSU, du engang sendte
mig, da jeg stod og manglede en til en gammel NAS. :)

--
Peter T.

Site Timeline