DC/DC converter

Hej,

Er der nogen der kender til en IC der kan lave min single supply +5V om til
en dual på +5V og -5V ? Jeg mener at maxim laver en sådan.....men jeg kan
dælme ikke finde den.

--
FreeWheel

Re: DC/DC converter

til

Der er fleire, men ein er MAXIM TC7660, 8 pins pakke.

HM

Re: DC/DC converter

Jeg syntes ikke jeg kan finde den på http://www.maxim-ic.com ! Har du evt.
et link til et datasheet?

Kender du til andre af slagsen? Må gerne være low-cost da spændingen ikke
skal være 100% præcis og stabil.

Mvh.

--
FreeWheel

Re: DC/DC converter

En firkant oscillator (f.eks. 555), 2 dioder og 2 kondensatorer, men
spændingen er ikke så stabil som chips der bruger mos-switche.

Prøv at se ved Linear Technology (http://www.linear.com /), de har mange af
den slags chips .

Re: DC/DC converter

Når Maxim laver den, ja så hedder den ICL7660 eller MAX1044.

Mvh Max

Re: DC/DC converter
Nevermind.....jeg har fundet den. Hos Maxim hedder den MAX1044.

Tak for hjælpen

Mvh.

--
FreeWheel