DC-DC

Da jeg lige har brændt 1 uad af 2 af af denne psu:

http://www.cdpowerelectronics.com/products/pdf/ndc_nme2_3.pdf
(NME2424S)
ville jeg gerne vide om nogle har nogle erfaringer så jeg ikke brænder den
næste af...

jeg har kun lørt 24V på og minus på pin 1 og + på pin 2 ...

spænding ud på pin 3 og 4....

jeg kørte ubelastet først og spændingen kom op på de 18V efter lidt steg
strømmen bare :(

regner med den næste jeg montere 1K belastning og montere det hele op på mit
print istedet teste den løst på et vero board som denne...

nogle forsklag ?
har brugt nogme af deres andre konvertere og det har bare kørt

Kasper
(der skulle have valgt en stabaliseret type...)

Re: DC-DC

Det er en LORTE-converter, fordi den ikke er reguleret. Hvis den er
ubelastet stiger udgangsspændingen til ca 1.5 gange det påtrykte. Den
skal have ca 20% belastning, før man kan stole på den.

Jeg havde noget CMOS, der var clocked, og trak strøm, og alt virkede
fint. Da jeg stoppede clocken faldt forbruget, og spændingen steg,
hvorefter alt mit finde CMOS futtede af på det grusomste.

Jeg bruger dem stadig, men må så fise noget varme af, for at hindre at
de stiker af. -men de er billige...

Bo //

Re: DC-DC

Der findes nogle regulerede typer af dem...

nr 2 kører nu i mit project heldigvis... fatter statig ikke hvad der har
brændt den anden af.. den har 30 ohm mellem Vin og gnd....

Kasper

Site Timeline