DC/Ac inverter

Hej freaks.

Jeg er ved at strikke en "dyrelogger" sammen, som kan måle på hvilke
tidspunkter dyrene passerer et bestemt sted. Til dette har jeg bygget en
fotosensor sammen med nogle relæer og en R/I converter, så jeg får fuldt
udslag (20 mA) ud på en gammeldags skriver. Jeg vil gerne bruge denne, da
jeg gerne vil tidsbestemme hvornår dyrene passerer min fotocelle.
Alt er egentlig som det skal være, men min gammeldags skriver kører på 220
volt og jeg har derfor brug for en 24 V DC inverter som inverterer til 220
V. Skriveren bruger sikkert ikke mere end 10 W, og dem jeg kan finde på
nettet er på 150 W og opefter, og ligeledes er prisen. ( Ca 500 bobs) og det
er jeg lidt for nærrig til at give. Ved man hvor man kan finde små DC/ AC
invertere til små penge.

Alternativt kan man måske give mig en anden løsning på hvordan jeg
tidsangiver en handling. ?
Det er vigtigt at enheden skal være "mobil", dvs. uden for 220 V.
rækkevidde.

Mvh

Jesper Schack

Re: DC/Ac inverter
Hej Jesper

Et alternativ kunne være at finde en gammel billig skriver der registrere
fugtighed, der sidder der papir på en trommel der er trukket af et urværk,
den bruger en uge om en omgang, den må kunne modificeres til dit
formål.

Mvh Max

Re: DC/Ac inverter
det lyder som en jæger, der ikke gider sidde vente på byttet kommer og
derfor vil logge dens daglige færden på stedet
--
Calle

Re: DC/Ac inverter

Så var det da nemmere med en maskinpistol med snubletråd :-)

--
Jens       callto://jensep

Boycott Shampoo  -  Demand REAL poo!

Re: DC/Ac inverter

Ja så får vi også bugt med spejderne!

Re: DC/Ac inverter

og weekendsoldaterne :-)

Rådyrene hopper sikkert over alligevel.
--
Leonard
http://lam.dk/casemod

Re: DC/Ac inverter

Hov hov, så stopper vi ;-)

Brian

Re: DC/Ac inverter
ja det sker automatisk, med maskingeværet ;-)
--
Calle

Re: DC/Ac inverter

Ja, netop - voksenspejderne.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: DC/Ac inverter

Næ, nej. Jeg er godt nok jæger, men bor i et skovområde ( Hvor der ikke må
drives jagt ), og vi er meget plaget af netop rådyr, som æder alt i vores
have lige fra Rhododendrum til navrhække. Tillige fejer bukkene alle
småtræer i området i stykker, så det er ved at være en dyr fornøjelse i
planter og træer. Alle skræmmemidler virker ikke. ( Hjortetaksolie,
menneskehår, lyssensor osv.) Hvis de så bare kunne blive oppe i skoven og
spise sig mætte der ville det være fint. Når jeg har fundet ud af
tidspunktet de kommer vil jeg evt. sætte en lydgiver på fotosensoren for at
skræmme dem væk, men skal lige have fundet ud af om de er meget nat-aktive,
inden jeg forstyrrer naboerne.

Den skriver jeg har i forvejen er også med papirrulle, men desværre på 220
V.