Datasheet søges

Jeg søger et datasheet på et LCD modul type HMU9563SF-PY-12
Allerhelst som et PDF dokument (eller link til samme)

--
/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

Davs alle..
Det er vi mange der gør..
hvis det hjælper dig er det et HD44780 kompatibelt..
og en dejlig ting er at baglyset bruger kun ca 50ma ved 5 volt..
jeg har købt og bruger en hel del af dem..
Claus / oz1lqb

Re: Datasheet søges
Ja så langt er jeg også kommet i min søgning :-)

Det er et jeg har fået forærendes og jeg aner intet om det.
Hvad kan du fortælle om det?  Hvad har du lavet med det?

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

Hej igen..
jeg kan fortælle at pinout er standard
at timming er en smule kritisk derfor spørger jeg status bit om det er klart
at det har en finurlighed at linie 2 kommer lige efter linie1,altså ingen
spring i ram
jeg har brugt det bla. til en dds vfo og mit lc-meter samt jeg bruger det i
mit udviklings kit..
det virker altså ganske godt med en tydelig og klar skrift
at det er billigt (dukker tit op på QXL)
m.v.h Claus / oz1lqb

Re: Datasheet søges
OK - ja LC Meter er ved at være et standard projekt for alle
radioamatører. Mit drillede mig voldsomt da den PIC der sidder i det
ikke er en af de nemmeste af få fat på.
Hvilket udviklingskit er der tale om?  Jeg bruger selv et til AVR som
jeg selv har skruet sammen. Sidder i øjeblikket og roder med at få en
timer til at køre på en Mega8 - og det driller ad h til. Displayet er
fuldstændig tosset, teksten ruller helt umotiveret :-)

PS: har du et nummer på et stik der kan bruges til at lave forbindelsen
til det kabelbånd der sidder på displayet?

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen
/* Tlf. 40 28 78 84
/* mail snabela hugopedersen punktum dk
/* http://www.hugopedersen.dk

Re: Datasheet søges

Hej..
Med hensyn til stik har jeg ikke fundet noget men har
simpelthen bare loddet en ledning direkte på..
mit udviklingskit er et microchip ICD2 ..
grunden til jeg har valgt pic var at de var de første med eeprom
jeg kunne få fat i og så lige den detalje at de har været meget
flinke med at sende gratis samples. så man ikke skulle op med pungen
hver gang en ny opgave krævede nye ting af pic'en
det er nemmelig noget der betyder noget når man
kun har en pension at gøre med,det er ikke fordi jeg har brug for en
tudekiks
men blot en konstatering..
m.v.h Claus / oz1lqb

Re: Datasheet søges
OK med PIC - det er vel også først de senere år at Atmel rigtigt har
været på banen. Jeg undrer mig bare lidt over at Atmel's indbyggede
eeprom har en efter min mening rimelig lavt antal mulige skrivninger.
Men til mit fuskeri er det nu godt nok :-)

[...]

med hensyn til antallet af skrivninger er der også
nogle af de nyere pic'er som kan klare nogle få hundrede så
det er altså ikke alle pic'er som kan klare 10.000 til 100.000..
jeg glemte at sige at "vores" display ser ud til at være et kunde spec
type..
m.v.h Claus / oz1lqb

Re: Datasheet søges
Hej Hugo..
så er ham jeg talte om der har displays på qxl
der igen..mon ikke han har eller ved hvor du kan få de der sokkler til dem
her er ialtfald linket.
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI51%6689590&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg18%729&ArticleType=0&LanguageNr12%&ArticleCondition=-1

m.v.h Claus / oz1lqb

Re: Datasheet søges
Jeg forhører mig hos ham - tak for info

[...]

Lur mig om ikke der er en der allerede har lavet et lib og lagt på
http://avrfreaks.net til brug med HD44780 displays. Jeg fandt da et der
engang jeg skulle lege med det. Det meste er lavet i C. Der er også en
lignende side for assembler-AVR-freaks, men det kan jeg ikke lige huske
linket til.

- Lars

Re: Datasheet søges
Jeg bruger BascomAVR og der er et fint library til skrivning på sådan et
display.
Det der er det kunstige i det er at jeg kan tage det samme program og så
bare skifte det til en Mega16 MCU, så kører det fint - jeg skifter kun
linien der definere processortypen.  Very strange synes jeg bare

[...]

Der må være rod i nogle registre der ikke ligger på samme adresse i de 2
AVR'er og som dit lib ikke kan korrigere for. Nu kender jeg ikke rigtig
noget til Bascom så der kan jeg ikke hjælpe dig så meget.
Men laver den balladen når du skriver gentagende gange til displayet
eller gør den det også hvis du kun skriver en gang?

- Lars

Re: Datasheet søges

Vent nu lige lidt...
Du skrev "... teksten ruller ..."? Som i en af de der lysaviser inde på
Rådhuspladsen?
Mangler du ikke bare at fyre en instruktion af til displayet om hvor det
skal starte med at skrive? Jeg kan ikke lige huske hvad du skal sende
til dit display for at få det til at starte i (0,0), men hvis du stopper
med at skrive til det halvejs nede, er det nødvendigt at fortælle
displayet at nu starter vi forfra. Det er nok generelt en god idé. Det
kan jo godt være displayet ikke er enig i at i har nået enden og starter
forfra når du mener det.

- Lars

Re: Datasheet søges
En rimelig ide, men jeg begynder alle skrivninger med at definere
positionen, så jeg tro ikke det er der koen ligger begravet.

[...]

Hvis jeg bare laver et program der skriver en linie til displayet er der
ingen problemer.
Nu går det rimeligt stærkt med at den skriver teksten, men det ser ud
til at den ikke når at skifte linie/position så den bare skriver teksten
i en lang smøre efter hinanden.

Jeg har prøvet et andet program som også benytter både timer og flere
linier på displayet og der er der ingen problemer. Den eneste forskel
der er åbenlys er at det program ikke skriver alle 16 tegn på hver linie.