Dataopsamling fra en SEAS elmåler

Vi har en SEAS elmåler den har en rød og en gul lysdiode tællerværket er
mekanisk, den gule blinker med jævne mellemrum og jeg går ud fra at den
blinker i takt til forbruget -Er den røde til at melde om fejl? Hvor meget
har man brugt af strøm for hvert gult blink?

Jeg vil meget gerne kunne holde øje med forbruget. Jeg ved det har været
bragt på bane her i gruppen før, men jeg kan ikke lige finde tråden.

Jeg kunne godt tænke mig at :

Opsamle tællerskridt vha. en optokobler og via et interface kunne sende data
til en PC. Er der nogen der har et link til noget der virker out of box?
kunne godt tænke mig at man kunne sende data via mit interne netværk som er
ført i hele huset.

Mvh
Allan

Re: Dataopsamling fra en SEAS elmåler

Jeg ville nok lave noget med en AVR til at aflæse sensoren og sende data
på en seriel port til din pc.

Kig evt. på en http://www.arduino.cc/ det er en rigtigt nem måde at få
en AVR op at køre.

Re: Dataopsamling fra en SEAS elmåler