Datalogger til PC

Hej,

Hvilken datalogger, til PC,  kan I anbefale til hobbybrug.

Jeg vil gerne kunne:
 - Logge data over op til 1 døgn.
 - 12 bit opløsning i området 0-15/20 volt
 - Kunne fange pulser på ned til 1 ms.
 - pris gerne under dkk 1500.-

Jeg er godt klar over at 1 ms  samples i 1 døgn giver mange (86+ mio)
målinger men det er jo bare et spørgsmål om diskplads.

Mvh
Anders

Re: Datalogger til PC

Pico´s USB ADC-11 kan klare opgaven

USB ADC-11/12 med 12-bit opløsning (koster dog lidt mere end dit budget)
Se http://www.shop.microtec.dk/index.html?target=p47.html

Findes også i en 10-bit udgave, som kan holdes inden for dit budget.
http://www.shop.microtec.dk/index.html?target=p46.html

Re: Datalogger til PC

Hvad med en micro controller?

Atmega8 har indbygget ADC på, godt nok kun, 10 bits opløsning, den kan vist
klare op til 15ksps hvis jeg ikke husker galt, og så koster den 30-40 kr
;) - Du skal så også bruge lidt dimser til 10-20 kr for at programmere den,
men softwaren er gratis!

Den kan kun klare 0-5V, men det kan jo nedskaleres med en forstærker, eller
bare en spændingsdeler...

Brian

Re: Datalogger til PC

Jo, men så skal jeg jo bruge +10 timer på at lave det og da det kniber med
tiden blev det til den Allan anbefalede herover.

Mvh
Anders

Site Timeline