DATALOGGER

Hejsa.

Jeg har et stokerfyr jeg godt vil have lidt data fra i drift

Findes der et kort/mudul til pc hvor jeg kan logge disse ting

der er tale om

vandtemp;
        frem
        retur

Røgtemp

sneglkøretid

ilt%

og evt lidt andet

og kan man få en der samtidig styre tingene

mvh
Tommy t

Re: DATALOGGER

Hvilke signaltyper har du ud fra temperatursensorene ?

Igen: Signaltype ???

Analog outputs, digital outputs, eller ?????

Klaus

Re: DATALOGGER

            analog ( pt(100/1000) )

                analog ( en motor der køre der skal måles on tid på)

        det er en lambada sonde så det må være analog

                snegl ( relæ)  blæse motor ( variabel ?)

        det hele styret af fremløb temp , ilt %  osv

Tommyt

Re: DATALOGGER

Pt 100

En relækontakt formoder jeg (det kaldes digital)

Sådan en kan være omend meget svær at interface til.

Et par digitale outputs.

Af en pc ?
Hvad så, hvis PC'en går ned ?

Jeg ville nok snuppe en PLC.

Re: DATALOGGER

hejsa..

men kan en plc datalogge også ?
jeg skal bruge data til optimering

mvh
Tommy

Re: DATALOGGER

Ja, mange kan.

Hvad med den nuværende styring ?

Re: DATALOGGER

hejsa.

Det er det der er problemet jeg gider ikke side og kikke på den i 24 t i
døgnet for at se om der kan gøres noget.
styringen kan saktens bruges men så er det lege barnet kommer op i mig om
jeg måske kunne gøre noget smarter.

mvh
Tommy

Re: DATALOGGER

Hvad gør det svært?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Re: DATALOGGER

Man skal kende arbejdsområdet og ulineariteten, samt output.

Pt100 er piece of cake, de er alle ens

Re: DATALOGGER

Prøv at kik på www.shop.microtec.dk

PS: Bemærk at jeg er ikke helt uvildig her :o)

Re: DATALOGGER
$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk:

Hejsa.

sjov nok har jeg sat og kikket på siden men kune godt bruge hint til
hvilken af dem der måske kunne dække mine behov.

mvh
Tommy

Re: DATALOGGER

F.eks. Pico USB ADC-11/xx (http://www.shop.microtec.dk/contents/da/p46.html )
med 11 indgange, evt. kombineret med USB TC-08
(http://www.shop.microtec.dk/contents/da/p5.html ) til temperaturmåling (det
medfølgende PicoLog understøtter flere enheder på en gang).
Jeg tror du er nød til at bruge termoelementfølere til røgtempereturen. Mon
ikke temperaturen er for høj til PT100?

Det er ikke så velset at bruge gruppen kommercielt, så kontakt mig evt.
telefonisk på mandag, hvis du har brug for mere information.

Re: DATALOGGER
Mnjaa, en Pt100 (bemærk t er med lille) kan i de fleste tilfælde klare op
til 600 grad. C. og en omgivelses til på 200 grad C.
Hvis temperaturen kommer over det, har Tommyt andre seriøse problemer
med stokerfyret...

-Bo Andersen-

Re: DATALOGGER

Ok, så ved jeg for lidt om stokerfyr :o)
Jeg har solgt flere dataloggere til folk, der roder med masseovne, og der
kommer temperaturen op over 1000 grad. C.

Re: DATALOGGER

Og jeg ved for lidt om masseovne, men kunne forestille mig
at de 1000 grad. C. er selve forbrændingstemperaturen,
og det skal nok passe.

Men på et stokerfyr er det normalvis røggastemperaturen og
kedeltemperaturen der måles på.
Der går min stokerstyring ikke højere end 350 og 80 grad. C henholdsvis.
Under drift er de ca. 160 og 62 grad. C henholdsvis

Venligst, Bo Andersen.

Re: DATALOGGER

Jeg skal ikke gøre mig klog på det, hverken stokerfyr eller massovne er mit
speciale, men jeg solgte 1100 grad. C Type-K følere til måling af
røgtemperatur og skafffede en 1300 grad. C Type-N til måling i selve
forbrændingskammeret på masseovnen (kunne ikke skaffe en Type-K til så høj
temperatur).

Jeg er lidt overrasket over at røggastemperaturen ikke er mere end 160 grad.
C for et stokerfyr under drift :o)

Site Timeline