Datablad til laser enhed savnes "hjælp søges"

Hjælp !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg sidder med 2 laser rør som jeg mangler datablad på, så jeg ville hører
om der er nogle der kan hjælpe mig med at finde dem

Der er tale om:

Siemens
LGR 7624
Q4002-K7624 og serie nummer 6075

Og den anden

Siemens
LGR 7647
Q4002-K7647 og serienummer 004613

MVH

Lars Rasch

PS: Nu har jeg omformuleret mig så kunne det være at der var nogle der havde
lyst til at hjælpe mig i stedet for at hakke på hinanden jeg kan godt se at
det var et intetsigende overskrift men nu er det lavet om OK

Re: Datablad til laser enhed savnes "hjælp søges"

Prøv at ringe til Siemens....

m.v.h.
/l. madsen

Re: Datablad til laser enhed savnes "hjælp søges"

Det bliver sikkert svært for dig at finde data blade
hvis du ikke kan google dig frem til dem
men hvis du bare vil prøve at få "ild" i dem
så er der flere muligheder
men du skal nok ikke regne med at de er på ret meget
mere end højst 5mW mere sikkert <5mW
der er også nok HeNe laser rør
ser de sådan ud som den her ?
http://repairfaq.ece.drexel.edu/sam/sale/henesik1.htm
eller
http://repairfaq.ece.drexel.edu/sam/sale/henelsk2.htm

hvis ja , bliver det ikke så svært at få dem til at lyse
jeg går ud fra at du ikke har nogen Power Supply til
dem ?
og i det tilfælde kan du bruge Spectra Physics Power Supply
men laser rør er et meget stort område ,
du har nok hørt om Sam's Laser FAQ
http://repairfaq.ece.drexel.edu/sam/lasersam.htm
og det er det aller bedste sted at starte
her skulle du kunne finde ud af hvad for en type rør du
har og hvordan du laver en strømforsyning til dem
men lige en Stor ADVARSEL
" at du ikke råber Hjælp og virkelig mener det :)"

selv meget små effekter (læs Output) kan skade dine
øjne, spændingerne til rørene kan være livsfarlige !
også dette er meget godt dækket i Sams Laser FAQ

--
  Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

heh, "Don't stare into beam with remaining eye".

Jeg kender nu en gut som har en 9W showlaser den laver lys nok til at
sætte ild til ting, han bruger ingen sikkerhedsbriller og han bekymrer
sig slet ikke om at futte nethinden af.

Tilgengæld har jeg hørt om en teknikker der passede en stor Co2
lasercutter et sted jeg arbejdede, han manglede en tommelfinger fra den
gang han kom til at føre den gennem strålen. Nær den laser cutter stod
et par mursten og et par eternit plader med glas pletter på, såddan bare
for at demonstrere hvor meget gang der var i bæstet.

Ny tilhører den onde laser gutten med 9Watteren.

Re: Datablad til laser enhed savnes "hjælp søges"

skrev

Det MÅ gå galt.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Datablad til laser enhed savnes "hjælp søges"

Jeg takker mange gange for jeres hjælp jeg har skrevet til siemens og håber
at få svar i næste uge...

Jeg har 4 styks af dem og det siges at hvis man laver et pulskredsløb kan
man øge dens effekt med mange gange så det er jeg igang med at prøve..

MVH

Lars Rasch

Site Timeline