Datablad på LCD Modul

Jeg mangler et datablad på et Epson EG-2402S-ER lcd modul, er der nogen der
ved hvor jeg kan finde det.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Der er vist en SED1330 controller pE5%, det kan vE6%re du kan finde noget
brugbart her:
http://www.hantronix.com/down/sed1330.pdf
http://www.ramtex.dk/glcd/glcd1335.htm

mvh

Christian

Re: Datablad på LCD Modul

der

Der er vist en SED1330 controller på, det kan være du kan finde noget
brugbart her:
http://www.hantronix.com/down/sed1330.pdf
http://www.ramtex.dk/glcd/glcd1335.htm

Det er korrekt at den bruger en controller der ligner SED1330 men det
fortæller jo ikke lige noget om deres benforbindelser "20 ben".
Jeg har fundet VDD, VSS, /RD, /WR, /R, /CS, A0 og D0-7

Det der så mangler er ben:

3 - gætter på contrast.
17 har forbindelse til IC1 (40H004)
18 har forbindelse til TR1
19 Har forbindelse til IC4
20 ? muligvis NC.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

De LCD display jeg har har 2 ben til kontrast, de sidder lidt for sig
selv.

mvh

Christian

Re: Datablad på LCD Modul

Sikker?

Normalt er det back-light der ligge på 2 ben for sig selv (sådan har det i
hvert fald været på alle de displays jeg har arbejdet med).

Re: Datablad på LCD Modul

Nu bliver jeg lige pludselig i tvivl, det ser ud som om du har ret, de
er til backlight.

mvh

Christian

Re: Datablad på LCD Modul

Tæt på: i totalt mørke bruges backlight til at skabe kontrast :-))

Bo //

Re: Datablad på LCD Modul

Jeg kender ikke Epson EG-2402S-ER, men tror godt du kan bruge et datablad på
et PG24064-E/F (som er det display jeg bruger i mine produkter pt.) til at
finde det rette pinout.
Gennem tiden har jeg brugt en del forskellige fabrikater til mit produkt,
men de har alle haft samme pinout. Den eneste forske har været om back-light
lå som 2 selvstændige pins, eller blot brugte selve displayets forsyning.

http://www.powertip.com.tw/product/PG%20SERIES/PG%2024064-E_F.pdf

Re: Datablad på LCD Modul

back-light

Tak for det, men det passer ikke sammen.

Det som jeg har kunnet måle mig frem til er følgende "ud fra benforbindelser
på SED1330"

1    VDD
2    VSS
3    ? Muligvis contrast.