Datablad på GAMMEL IC.

Hej NG.

Jeg sidder med en gammel guitarpedal der ikke virker mere. I den sidder en
IC, der hedder SN72L044 og jeg kan ikke opdrive noget der minder om et
datablad på nettet. Jeg har desværre ikke nogle gamle databøger, så jeg er
lidt på den. Er der mon en af Jer der ligger inde med databladet?

Mvh.

René Kirstein

Re: Datablad på GAMMEL IC.
Hejsa

Ja fundet via www.excite.com, giver:

SN72L044 QUAD.LOW POWER OP.AMP.

Mvh Hauge

Re: Datablad på GAMMEL IC.
Hej med Jer.

Mange tak for jeres svar. Det har været til stor hjælp.

Mvh.
René Kirstein

Re: Datablad på GAMMEL IC.
snip-
snap-

Øhhhh, forresten. Jeg har lige prøvet at lave søgningen på excite og den gav
ingen resultater. Hvad gjorde du?

Mvh.

René Kirstein

Re: Datablad på GAMMEL IC.
Hejsa

gav

Den ene link excite gav ved søgning på SN72L044, trykkede jeg på, og så
svaret der ;o)

Mvh Hauge

Re: Datablad på GAMMEL IC.
-Snip-
-snap-

Jeg har lige kigget på databladet for LM3900 og det passer ikke med
SN72L044, da Lm3900 kun har 14 ben og SN72L044 har 16.

 ÆV. ;o)

Er der andre bud?

Mvh.

René Kirstein

Re: Datablad på GAMMEL IC.

Du skal nok til at bytte rundt på benene, men ellers ser det ud som om
LM3900 er kompatibel.
Der er en der ser ud til at ligge inde med benforbindelserne, så prøv at
skrive til ham. Det ser ikke ud til at han tager noget for det.

http://www.s-direktnet.de/homepages/sangmeister/daten/ics/icg70.htm med hans
liste hvor kredsen står.

Kontaktinformation:
http://www.s-direktnet.de/homepages/sangmeister/daten/attent.htm

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Datablad på GAMMEL IC.
-snip-
hans
-snap-

Jeg har skrevet til ham og han har ikke svaret endnu. Han er vist ikke så
meget for at sende databladene via mails. :o(

Mvh.

René Kirstein

Re: Datablad på GAMMEL IC.

Ja, det tyder da på at LM3900 nok er kompatibel, dog ikke benkompatibel, og
det er jo svært at vide hvordan sådan en skal forbindes uden et datablad.
:-(

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Datablad på GAMMEL IC.

-snip-
-snap-

Tak. Her bliver de to i hvert tilfælde nævnt som erstatninger for hinanden.
Problemet er dog stadig at LM3900 har 14 ben og SN72L044 har 16. Det gør det
unægteligt at erstatte skidtet uden videre. Men det kan jeg jo egentlig
først udtale mig om når jeg har databladet i hånden.

Mvh.

René Kirstein

Re: Datablad på GAMMEL IC.

Hvor gammel skulle den være, og er der noget firmalogo på den ?

/carsten

Re: Datablad på GAMMEL IC.
-snip-
-snap-

Det er en texas inst. chip. Og den er fra 70´erne.
En venlig tysker har sendt noget data på ic´en, omend noget tvivltsomt. Jeg
skal lige have kigget på det, det kan jo være at det er i orden.

Mvh.

René Kirstein

Site Timeline