Datablad på AC5947N 18 segment Display dekoder ??

Jeg har en stang <Subj> liggende men kan ikke finde et datablad på den.
(Jeg har Googlet heftigt efter det!) - Dog har jeg fundet ud af at det
drejer sig om en alfanumerisk displaydriver til 18 segmenter fra Texas
instuments. Den displaytype havde en vis udbredelse for 20 - 30 år siden
inden LCD-displays blev moderne.

Det er mere af nysgerrighed end fordi jeg står og skal bruge den/det,
men det kunne være interessant om man kunne bruge dem til noget bedre
end at hælde i skraldespanden. (F.eks. glæde en vis "Fusker af Guds"
nåde i en mangelsituation.)

/Lars

Site Timeline