Data logger

Godt nytE5%r

 Jeg har brug for en datalogger der ikke  er alt for avanceret ( lE6%s:
billig )
og jeg har sidder og ledt pE5% nettet efter noget men jeg kan kun finde
10-12 bit med helt vilde samplerates osv.

 det jeg reelt har brug for er, en lille box der sidder i en racerbil
og mE5%ler temp, omdr. og sE5%dan noget.( 8* 0-5V ) og sE5% bare skriver de=
i en ram ( usb ) som jeg sE5% kan hE6%lde i Excel, efter lF8%bet 5 mE5%ling=
er
i sek er sikkert rigeligt

min tanke var , at der mE5% da vE6%re nogen der har taget pic/avr og
loddet den sammen med en octal 8bit AD.

 Er her nogen der kender noget der kan bruges..
Martin

Re: Data logger

min tanke var , at der må da være nogen der har taget pic/avr og
loddet den sammen med en octal 8bit AD.

Hej,

Måske du skulle gå efter en løsning med en uC og et SD kort.

SD kortet er let at forbinde til en uC, det gøres via 4-7 ledninger, SPI.
Det kræver ikke en masse driver værk og der findes meget kode til det på
nettet.
Du skal dog have en FAT stack på hvis du vil skrive det i en text fil
direkte på kortet.
en anden mulighed er bare at lade det ligge i sectorne og bruge en RS232/usb
ud af uC til et lille program på pc'en der kan ligge det i en fil.

Du bør gå efter en løsning med en uC med inbygget AD.

Kasper

Re: Data logger

sån en fyr:
http://1048950.shop10.dandomain.dk/shop/default.asp?setlng26%&catid=2

ca. i midten, en lille selvstændig boks til eks. temperatur. Jeg har set
tilsvarende til forskellige ting som tællere og fugtighed. De var bare med
rs232, men det er også nogle år siden, så de kan sikkert også fås til usb.

finn

Re: Data logger
Hej Martin
Dette kunne være det du søger.
http://www.avionic.dk/index.php?cPath17%5_173&osCsid=fb79030c37f78eb8d4b17e3b2aadffb8
Jeg så det engang, da jeg søgte loggerer til anden brug.

Hej Karl

Godt nytår

 Jeg har brug for en datalogger der ikke  er alt for avanceret ( læs:
billig )
og jeg har sidder og ledt på nettet efter noget men jeg kan kun finde
10-12 bit med helt vilde samplerates osv.

 det jeg reelt har brug for er, en lille box der sidder i en racerbil
og måler temp, omdr. og sådan noget.( 8* 0-5V ) og så bare skriver det
i en ram ( usb ) som jeg så kan hælde i Excel, efter løbet 5 målinger
i sek er sikkert rigeligt

Site Timeline