Data Logger

Hej i gruppen

Jeg har et problem. Jeg skal bruge en datalogger der kan logge et parralelt
og serielt input. Den skal logge for hvert 10 sekund og kunne have en
"hukommelse" på 5 timers lognin = 1800 records. Hver record har består af ca
100 bytes.

Mit problem er at jeg ikke kan bruge en PC, da der ikke er mulighed for 230
volt og at det er et barskt miljø(åben båd).

Jeg forestiller mig at man kan bruge en micro processor til det. Her kommer
problemmet: Jeg har ikke erfaring med disse eller noget af det nødvendige
værktøj(hverken software eller hardware). Hvilken processor kan og bør jeg
bruge? Der skal tages hensyn til økonomi da udviklings miljø skal indkøbes.

Med venlig hilsen

Søren

Re: Data Logger

Inden du bruger alt for meget tid på at lave noget selv
http://www.audon.co.uk/gigalog.html

Denne viser jeg bare som en eksempel der findes mange andre !

Men hvis din tid = 0 kr

så er det vel en Pic + EEprom  fra www.microchip.com
print + div fra ?

Mvh

Lars G

Re: Data Logger

Har du prøvet at bruge Gigalog ??,   kan den køre med forskellige
sample-rates på kanalerne ?

Jeg overvejer at lave noget log, i en racerbil. men det er jo vigtingt at
omdr. samples ca 5 gange i sek
men temp kan jo sagtes nøjes med hver 10 sek. osv.

er der noget jeg kunnne bruge gigalog til ( med sucess :-).

Martin

Re: Data Logger
en billig løsning kunne være Tinytalk II fra Gemini - se
http://www.rsonline.dk/cgi-bin/bv/browse/Module.jsp?BV_SessionID=@@@@1851139428.1143454829@@@@&BV_EngineID=cccjaddhgffligkcefeceefdffhdglf.0&cacheID=dkie&332090781433%20907814&stockNo19%67386&prmstocknum19%67386&prodoid19%23154

findes i flere versioner, men er billig lille og nem og kører på batteri m.
ca. 2 års levetid, kan flyttes til pcen hvis ikke pcen står i miljøet og kan
netop have 1800 registreringer.

Mvh
René

--
-
"Søren" <svSNABELAdanflavour.dk> skrev i en meddelelse
Re: Data Logger
sorry så først datastørrelsen bagefter... kan se den ikke dur til det
ønskede formål så..;o))

mvh
René

--
-
Re: Data Logger

Hvad med en gammel, brugt bærbar i en metalkuffert ?
Den kan køre på lavvolt (som du vel har adgang til på båden), og kan jo
sagtens klare de dataopsamlinger du ønsker. Den kan ydermere udveksle
data over diskette eller måske usb/ethernet.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Site Timeline