Dårlig forbindelse i volumen knap på Sony anlæg

Jeg har et Sony anlæg (sammenbygget "konfirmand" anlæg) hvor volumen knappen
er en stor drejeknap, som kan drejes "uendeligt" - der er altså ikke et
start- og stoppunkt på knappen. Når jeg skruer på knappen er det helt
tilfældigt hvad som sker - jeg ved ikke om den skruer op eller ned, den
springer frem og tilbage uden noget mønster i sin opførsel.

Er der nogen der kender til problemet og en let løsning? Jeg havde
forestillet mig noget i retning af kontaktspray eller lign., vil ikke ud og
ofre en masse penge på det.

På forhånd tak.

X-postet i dk.teknik.elektronik og dk.teknik.lyd (ved ikke lige hvor det
hører bedst hjemme)
FUT: dk.teknik.elektronik

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Re: Dårlig forbindelse i volumen knap på Sony anlæg

Adskil og rens. Der sidder enten 2 kantakter eller to optiske aftastere
der skal gøres rene.

Re: Dårlig forbindelse i volumen knap på Sony anlæg

Hey

Det kan også være en lukket encoder med 4-6 ben... det har jeg været udsat
for, kan ikke huske om det gik lidt mere i steps...

men der hjalp det ikke at åbne og rense de små fingere med sprit og en
vatpin. :(

Kasper

Re: Dårlig forbindelse i volumen knap på Sony anlæg

Det er nemlig lige det der skal til, GO 4 IT...

MVH

Morten

Re: Dårlig forbindelse i volumen knap på Sony anlæg

knappen
og

Jeg har præcis samme problem med mit gamle Sony konfirmationsanlæg og jeg
ved heller ikke hvad jeg skal gøre!

Re: Dårlig forbindelse i volumen knap på Sony anlæg
Hvis du kan dreje 'uendeligt' er der nok en optisk sensor der registrér
bevægelsen. Den kan evt. være blevet beskidt så den ikke fatter et klap.
Prøv at skille dyret ad og se om du kan se sensoren. Hvis du kan så rengør
den i første omgang og se hvad der sker. Hvis det ikke hjælper kan det være
en 'kold/løs' lodning til sensoren. Sving loddekolben over den ( eller lad
en elektronikkyndig gøre det ). Hvis det ikke hjælper må du kontakte et
værksted.

MVH Anders

knappen
og