Dårlig antenne-signal

Jeg bor ved siden af en høj bygning og er derfor nødt til at have en
atenne-forstærker koblet på. Nu har har fået en digital-boks koblet på, men
billedet er ikke ret godt. Men når jeg rører ved stikket samtidig med at det
sidder i boksen får jeg det bedste billede. Er det fordi jeg virker som en
kodensator og hvor stor burde den i givet fald være? Eller er der en anden
løsning.

Med venlig hilsen

Flemming

Re: Dårlig antenne-signal

Dit antennekabel kan let være knækket.

Søg råd i news:dk.teknik.tv+video

Re: Dårlig antenne-signal

Defekt stik, defekt kabel o.s.v. Skift kablet. De "tynde" kabler fra f.eks.
Brugsen, HN og h&j er højst sandsynligt uden separate skærm/coaxkabler for
henholdsvis lyd og billede. De er sædvanligvis mærket sådan. Vælg et kabel
med skærmede lyd-, og videokabler. Det giver selv for et kort kabel en bedre
kvalitet af både billede og især lyd.
Karsten H. Jensen

Re: Dårlig antenne-signal

Antennekabler ?

Antennekabler ?

Re: Dårlig antenne-signal
Sad med samme forundring :)

--
// Mvh Jens Chr.
http://auktioner.qxl.dk/deus%20it%5C%22

Re: Dårlig antenne-signal

Ja, man skal sich nicht verbløffen lassen, Madsen.:-) Nå korrektur er
forfattet. - sorry.
Karsten H. Jensen

Re: Dårlig antenne-signal

Aftrækkeren sad lidt løst - sorry.

Der er naturligvis antennekabel fra en antenne (UHF) og til antenneindgangen
på DVB-T'en.

Dernæst mener jeg scartkablet til TV'et. Desværre er det nogebn gange, der
er medleveret et scartkabel, der viser sig at være et uafskærmet multikabel
uden individuelt skærmede ledninger for video (coax) og stereo-lyd.

Så yderst berettigede spørgsmåltegn.
Karsten H. Jensen