Dantax fjernbetjening virker ikke (vild panik)

Fjernbetjeningen til mit udmærkede 21" Dantax fjernsyn fra 2000 er kaput.

Jeg har en multifjernbetjening ved navn Mondial 8 hvor der er et hæfte med
en masse koder til alle andre end mit fjernsyn.
Fjernbetjeningen har en funktion, der kan scanne efter en kode, der virker
på fjernsynet, men den som den finder virker af h til.

Er der noget, der har et forslag til hvilke mærke fjernbetjeningskode(r) jeg
kan prøve? Fx Philips.

Jeppe Ladefoged
Re: Dantax fjernbetjening virker ikke (vild panik)
jeg

Hvis det kan hjælpe så reagere det på Sanyo (Brand Code: 0043) kode 1098.
Hvis man søger lidt på Google så ser det ud som om, der er et system i
koderne, er der nogen der kender det?

Re: Dantax fjernbetjening virker ikke (vild panik)
jeg

Nu virker den igen på mirakuløs vis.
Det må være en løs forbindelse for jeg har ikke lavet andet en at skilde den
ad og samle den igen.

Re: Dantax fjernbetjening virker ikke (vild panik)
Sikkert en af enderne hvor batterierne sidder, der er ved at irre.
Tjek det næste gang du åbner den...

kaput.
med
virker
den

Re: Dantax fjernbetjening virker ikke (vild panik)
Tror nu ikke, at det er en løs forbindelse. Som regel sidder der 4
komponenter i en fjernbetjening, så hvis det ikke er til strømmen, så er det
nok sendedioden. At den lyser er jo heller ikke ens betydende med at den
virker :-)

når