dansk lader i USA

Jeg har en batteri lader til min canon kamera.

På bagsiden står der:

Input: ac100-240V 50/60 Hz  45-60 Va

Output: DC 12.6 V 1.55A

Er det korrekt opfattet, at denne lader uden problemer også kan bruges i
USA, hvor de jo kører med 110 V

vh Palle

Re: dansk lader i USA

Ja.

Re: dansk lader i USA

Ja.

Bo //

Re: dansk lader i USA

Ja, hvis du kan få stikket i deres kontakter... :/

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: dansk lader i USA

Det er et overkommeligt problem der kan løses. Købe en adapter hos en
isenkræmmer, i lufthavnen, hos... osv.

Eller man tager en alm. dansk forlængerledning med hvor man har pillet
stikproppen af og sætter en ny løs en på derovre (husk en lille
schweitzerkniv med skruetrækker og læg den i kufferten - ikke håndbagagen
når man skal med flyveren). De fås, ganske som herhjemme, hos isenkræmmere,
velassorterede supermarkeder/varehuse osv.

Mvh
Morten

Re: dansk lader i USA

Super - tak for hjælpen alle sammen...

Jeg troede egentlig ikke at det var så nemt - kan huske at jeg engang har
haft elektronik, hvor der sad en lille 110-230 V knap, hvor man kunne vælge
spænding...
Det gik helt galt, hvis man for sjov valgte den forkerte :)))

Jeg tjekkede lige mine andre ladere, det er stort set samme system med
100-230 V tolerence, både til øvrige kameraer, bærbar pc og nokia... Så
mangler jeg bare lige adapterstikket :)

vh Palle

Re: dansk lader i USA

Jo - det gamle system, brugte et midtpunkt på primær viklingen på en
trafo. Så kunne man vælge med en omskifter - med uheldige følger, hvis
man valgte forkert.
Moderne udstyr bruger andre metoder :-Z

Tror vist man kan få "adapter kits" herhjemme også. Harald Nyborg
måske.
Pointen var, at huske at gøre det. For uden adapteren, er det
ligemeget, om opladeren kan finde ud af det eller ej... Og det er lidt
surt at stå så langt hjemmefra, og mangle den sidste detallie - selvom
man selvfølgelig kan købe et stik derovre. :-)

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: dansk lader i USA
Og her er dimsen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c92%9050680&n46%9331449&pn80%7700280

Kim

Re: dansk lader i USA

Man kan også improvisere en selv:
http://thereifixedit.com/2009/07/23/epic-kludge-photo-amateur-conversion /

Re: dansk lader i USA

fandengalemig, den er ækel...
Og der er dødsstraf for den slags :-)

Bo //

Re: dansk lader i USA

Jeps... og billedet viser en UK, ikke en USA stikkontakt :-)

I UK er det hele meget nemmere: På hotelværelset er stort set altid en
elkedel samt lidt te, så man kan få sig en kop te på rummet. Man 'låner' så
elkedlens netledning (eller kun stikket) - og husker at sætte det tilbage
igen...
Med udøvelsen af lettere vold kan man normalt godt presse et dansk
shaverstik med normal benafstand ind i en UK stikkontakt.

Disclaimer: Ovenstående skal på ingen måde forstås som en opfordring til
ulovligheder, uhensigtsmæssig opførsel eller andet i den dur... evt.
aktiviteter desangående udføres helt på egen risiko og ansvar og er
undertegnede uvedkommende.

Hilsen Sven

Re: dansk lader i USA

Ja, apparatstik kan man finde alle steder. Jeg har normalt en 3 hullers
fordeler med et sådant stik. Så kan man lade kamera, telefon etc uden
problemer.

Bo //

Re: dansk lader i USA

Er der ikke noget med, at man i UK har sikringerne i apparatets stikprop?

I så fald: Hvor mange ampere er de to nøglebundter monstro forsikret med?
Garanteret nok til at kreere en pæn lysbue :-)

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Re: dansk lader i USA

Jo sikringerne til apparatet (eller rettere til at sikre ledningen).

Cirka det samme som i Danmark. De har stadigvæk sikringer som vi har.

Den ryger hurtigt.

Re: dansk lader i USA
Hejsa,

Er du _helt_ sikker på det?.

Jeg synes at huse at kortslutningssikringen typisk er 25-35A; Altså er
nøglebundtet forsikret med det samme.
Overbelastningssikringen er den der er monteret i stikproppen.

/Claus

Re: dansk lader i USA

... jo minsanten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ring_circuit

De er underlige de englændere.

Re: dansk lader i USA

Nej ikek helt.

Der er stadigvæk langt op til en lysbue....

Re: dansk lader i USA

*LOL*

Jeg ser om jeg kan finde nogle gamle nøgler - ellers må det blive THansens
model jeg tager med :)

Site Timeline