DALI

Hej,

hvem opfandt DALI systemet?

Hvem producerer og markedsførere det? Osram og Philips er der andre?

Hvem opfandt det?

Er det en fælles standard?

Hvem skal man kontakte hvis man har en opfindelse til systemet?

takker for svarene på forhånd

Soren

Soren_M

Tjah, jeg har aldrig hørt om DALI før i andre sammenhænge end Salvadore og højtalere, så jeg spurgte min gode ven:

Det virker som om der er en standard organisation i Tyskland:

som ganske rigtigt har Philips Lighting som medlem:

Flemming Frandsen

Hej Flemming,

tak det er rigtigt DALI stands for Digital Addressable Lighting Interface

Jeg havde ellers søgt efter det fandt ikek noget såå 1000 tak hmm..

Mvh. Søren

"Flemm>> hvem opfandt DALI systemet?

Soren_M