Dab radio

Hej er der nogen her i gruppen der ved om man kan modtage dab radio i
Skagen,jeg bor selv i Skagen og vil gerne have en dab radio men jeg ved ikke
om den vil virke her.

--
      Hilsen Jesper
        Mr.Nobody

ikke

Prøv at kikke her http://www.dr.dk/dab /

Mvh Max

Re: Dab radio

...supplement:

Det lyder absolut ikke imponerende.
Karsten H. Jensen

Re: Dab radio

Hvad mener du? Lyden er da imponerende! Imponerende ringe...

--
Anders Henriksen
supermule [snabela] lite [punktum] dk

Re: Dab radio

Ja, absolut, set ud fra den synsvinkel, men så er vi vist også dækket ind
med 2 * 180° - det, der vist kaldes diametralt modsat med samme resultat.

Jeg mule med.:-)
Karsten H. Jensen

Re: Dab radio

Øh, så vidt jeg ved caster hjemmesiden med 64 kbit pr. sekund mens musik
castes med op til 192 kbit/s via DAB sendenettet, så en sammenligning af
lyden er vist ikke helt fair.

Jeg lytter til min DAB radio hver dag, og jeg skulle hilse og sige, at
det er en nyskabelse indenfor radio, der er til at tage og føle på.
Lydkvaliteten i min lille intempo stereo "transistor" er rigtig god, det
kan ikke sammenlignes med netkanalerne.

KJ

Re: Dab radio

Øh, hvem snakker om netradio? 192 kbit/s er heller ikke noget at råbe hurra
for.

Det er et tilbageskridt, der er til at tage at føle på... Det skulle aldrig
have været indført her i landet. Der er andre alternativer, som havde været
langt bedre.

--
Anders Henriksen
supermule [snabela] lite [punktum] dk

Re: Dab radio

Måske ikke, men det er da absolut rimeligt i forhold til de mp3 filer,
som alle lytter til uden at brokke sig.

Det sagde folk også om VHS formatet mv, det er nu engang sjældent de
bedste formater og standarder, der vinder, og når man endelig får
planlagt implementeringen, er der som regel lige udviklet et teknisk
bedre alternativ.

I praksis mener jeg dog, at teknologien bag DAB opfylder sit formål.
Hellere en fornuftig standard der bliver implementeret på den rigtige
måde end en række perfekte standarder, der kun når planlægningsstadiet.

KJ

Re: Dab radio

Tja, jeg bruger kun mp3 som baggrundsstøj, jeg lytter ikke til det som
sådan. Jeg har fået det på samme måde med min DAB-radio.

Ja, det var jo lige præcis det, der skete. Jeg synes, det er ærgerligt, når
man har muligheden for at sende noget, der virkelig ligner CD-kvalitet og
man så vælger noget der ligner internetkvalitet.

Den er så ikke implementeret på den rigtige måde, efter min mening. De
startede alt for sent med forholdsvis smalle programmer og havde ikke de
almindelige landsdækkende programmer med. De sender med for lav styrke, for
lav bitrate og det er stadigvæk ikke muligt at høre ens eget
regionalprogram, som jo ellers er noget af det mest aflyttede. Hvorfor
skulle nogen købe DAB-radioer?

DAB som sådan er vel et fornuftigt format til de fleste udsendelser, men der
skal godt nok hældes nogle flere kbits på antennen.

--
Anders Henriksen
supermule [snabela] lite [punktum] dk

Re: Dab radio

Tag en snak med en lokal radiohandler

Re: Dab radio

Jeg har lige lyttet til den klassiske afd. på DAB

Først og fremmest skulle de se at få dynen af det flygel - delvist, for der
er også wobbel mellem 2 toner - blandingsfænomener, hvor man hører noget,
der ligner IM.

Dernæst, som Max nok kender noget til:

Det lyder lidt som om, at der går HF i skidtet. De programmer med vokalister
burde vokalisterne gå til en halslæge. Violiner - jamen får han den da ikke
snart savet over?

Det er nu 2.,  3. og 4. gang, jeg lytter på det. Både når jeg har været
frisk og udhvilet eller træt og burde gå ind i slumrestativet - det har ikke
ændret min opfattelse en tøddel.
Karsten H. Jensen

Re: Dab radio
Hej igen

Jeg kan høre på det hele at jeg er heldig fordi jeg muligvis ikke kan høre
dab radio her i Skagen,tak for de mange svar.

--
      Hilsen Jesper
        Mr.Nobody

Sådan helt ned på jorden, hvis i har en seriøs radioforhandler i Skagen, så
er jeg sikker på at han gerne låner dig en DAB radio til at prøve med så du
med dine egne øre kan afgøre om det er noget der er værd at investere i,
strengt taget kan vi andres mening jo være ligegyldig hvis du syntes noget
andet.

Mvh Max

Re: Dab radio
Hej Max,