Dab radio

Hej jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe men nu prøver jeg,jeg har
tænkt på at købe en dab radio men jeg ved ikke om jeg kan bruge den for jeg
bor i Skagen og jeg har set at man kan købe nogle store antenner til dab
radiomodtagelse så man skulle tro der var nogle steder der kunne være
problemer med modtagelsen, nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.

--
      Hilsen Jesper
        Mr.Nobody

Helt forkert gruppe........

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.elektronik

News:dk.teknik.lyd ville nok ramme noget bedre.
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.lyd

Re: Dab radio

Så vidt jeg har hørt er der snarere problemer hvis man bor i byerne pga
den frekvens DAB sendes på.

Ved dog ikke noget om udbredelsen af DAB sendere...

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Dab radio

Nej åbenbart ikke. Nej, der er problemer der hvor dækningen ikke er der.

Jesper: du skal over i radiogruppen, dk.kultur.radio så vidt jeg husker.

Men for at komme til sagen: du kan sagtens modtage DAB i Skagen. Du skal nok
have en udendørs antenne tilsluttet, men det finder du først ud af når har
fået sat modtageren til.
Se dækningskortet her:
http://www.nordini.dk/billeder/Udend ørs%20ultimo%202004%20stor.gif

Dernæst køber du dig fx. en A2283 herfra:
http://www.nordini.dk/sendnet/Hinke.pdf

og så er du kørende.

vh. Peter Andersen

Re: Dab radio

Men for at være på den sikreste side hvis du endelig skal ud og købe en
antenne, så køb den store A2285, prisforskellen er minimal. Jeg tror faktisk
det vil ligge ret tæt på grænsen for at du ikke kan trække signalet hjem på
den lille.

Peter

Re: Dab radio
Hej alle sammen

Jeg siger mange tak for svarene

--
      Hilsen Jesper
        Mr.Nobody

Ifølge DR's hjemmeside skal du ikke købe en DAB radio, Skagen er
et sted uden dækning efter deres kort.