DAB antenne/FM

 Er der stor forskel på en DAB antenne / FM antenne?

vil min gamle FM antenne kunne benyttes?

per

Re: DAB antenne/FM
Hej Per

Ja, temlig meget. En DAB antenne er under halv størrelse
i forhold til en FM antenne.

Det vi blibe med et ringe resultat, så nej.

Max

Re: DAB antenne/FM

Ja

Du kan være heldig, eller uheldig.

Prøv det, og virker det ikke, så køb en DABantenne

Husk i øvrigt at DABsignalet i Danmark kommer ud af TVstikket på selve
antennedåsen hvis du har sådan en i signalvejen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: DAB antenne/FM
Hej Uffe

Den må du lige forklare for dummies.

Max

Re: DAB antenne/FM

DAB i Danmark sende på en frekvens, der egentlig er en gammel TVfrekvens.
Da 99,9% af alle de antennestikdåser der er lavet, med opdeling af signalet
med henholdsvis TV og radiosignal i hvert sit stik, senes DABsignalet ud via
TVstikket.

Er man derimod så uheldig at have en antennestikdåse uden delefilter imellem
radio/TV, så kommer der naturligvis lige meget signal ud af begge stik, da
de er parallelforbundet. Og i så fald er det jo ligegyldigt hvilket af
stikkene man vælger.

Ok?

Mvh. Uffe Ravn

Re: DAB antenne/FM
Hej Uffe

Ja, jeg opfattede bare ikke lige hvad du mente.

Max

Re: DAB antenne/FM
On Sat, 27 Mar 2010 08:12:05 +0100, "Max"

 1000 tak til jer alle sammen, så blev jeg meget klogere.

per

Re: DAB antenne/FM

IfF8%lge http://da.wikipedia.org/wiki/Frekvensb%C3%A5nd
sendes DAB pE5% VHF bE5%nd III - f.eks 11C pE5% 220 MHz giver en halvbF8%lg=
dipol lE6%ngde pE5% 68cm

Re: DAB antenne/FM

Ja. DAB sendes på det bånd, hvor vi har modtaget analogt tv (VHF -
Typisk der hvor man fik DR analogt), FM antennen er noget for "bred".

Klasu
Re: DAB antenne/FM
On Sat, 27 Mar 2010 07:24:26 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

En kanal 12 antenne burde passe.
--
OV1A Jens

 Intel: We put the "backward" in "backward compatible"

Re: DAB antenne/FM
Klaus det bliver da værre og værre med dine mange "trykfejl". Nu er det også
gået ud over dit eget navn!

MVH Lars Arup

Re: DAB antenne/FM

Der må da ligge en masse fine gamle VHF tv-antenner rundt om på lofterne.
Prøv en af dem - gerne en kanal 5 (tidl. Aalborg)

--
Karl Erik.

Re: DAB antenne/FM

En kanal 12 antenne vil være sagen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: DAB antenne/FM

Ja undskyld - havde glemt frekvensen. Er det ikke omkr. 225MHz.?

Kanal 5 er 174MHZ.

--
Karl Erik.

Re: DAB antenne/FM

Så vidt jeg husker taler vi om ca. 220Mhz 227Mhz og 232Mhz

Mvh. Uffe Ravn

Re: DAB antenne/FM

Og hvis man ikke vil rode med gamle antenner så kam man købe en ny for
115 kr

http://www.lavprisvvs.dk/shop/search-1.html?fts=1&keyword=dab

--
Lars