D25 stik

Jeg har en USB->SCSI konverter som ender i et hun D25 SCSI stik.
Det periferiudstyr jeg skal forbinde den med har også hun D25 SCSI
stik.

Jeg skal altså have et D25 han / han kabel. Men hvordan er det nu,...
er alle trådet og ens? Kan jeg bare bruge et alm parallel D25 kabel
som fx. dette:

http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=KABBE0288

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: D25 stik

Det kommer an på forbindelserne i det udstyr du ønsker at sætte sammen.
Det kabel du har kik på er "Straight-through", hvilket vil sige at ben-1 er
forbundet til ben-1, ben-2 til ben-2.... ben-25 til ben-25.

Er du iøvrigt sikker på at kvaliteten af et simpelt parallel kabel er godt
nok til SCSI? Normalt er SCSI-kabler af en noget tykkere og bedre kvalitet.

Re: D25 stik

SCSI er mange ting, og en moderne SCSI forbindelse er differentiel, og
skal derfor køre på snoede par for hvert signal. Derfor kan "rigtige"
SCSI kabler være dyre.

-men find lige ud af hvad det egentlig er Du har brug for:

http://www.linktionary.com/s/scsi.html

Bo //

Re: D25 stik

Jeg har ikke brug for noget, da jeg ikke kører SCSI ;o)

Re: D25 stik
On Tue, 8 May 2007 14:57:55 +0200, "Allan Soerensen"

Jeg aner ikke om SCSI er "Straight-through" .... er det mon det ?!?
Det er jo lidt som er spm i denne post.

Hvilket kabel skal jeg købe, og er det kabel jeg linker til godt?

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: D25 stik

Du kommer til at kigge lidt nærmere på dit udstyr men:

SCSI 1 er normalttraight-through.

Jeg har før loddet sub-D25 på SCSI fladkabler, og det virkede dengang, og
gør det stadig.

Kig i øvrigt på  http://www.hardwarebook.info /

Men som sagt alt afhænger af hvad du skal forbinde.

Mvh. Uffe Ravn

Re: D25 stik
On Tue, 8 May 2007 22:58:26 +0200, "Uffe Ravn"

Jeg skal forbinde denne;

http://www.bhphotovideo.com/product/206142/MICASDB25U/REG/1153

med en SCSI extern harddisk.

Begge dele har hun DB25

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: D25 stik

Så ville jeg finde en DB25 genderchanger og sætte imellem

Mvh. Uffe Ravn

Re: D25 stik
On Tue, 8 May 2007 23:27:30 +0200, "Uffe Ravn"

Fx. denne?

http://www.brinck.dk/comput1.asp

Genderchanger SubD 25p han-han, eller hun-hun 20,-

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Re: D25 stik