Dørtelefon hvordan?

Jeg er i fE6%rd med at lave et hF8%jttalende dF8%rtelefon anlE6%g, duplex. =
Mit
problem er at jeg kun har to ledere til rE5%dighed. Og de skal fF8%re de
to hF8%jttalersignaler og DC spE6%ndingsforsyningen..
Jeg kom til at tE6%nke pE5% telefonanlE6%g, de kF8%rer jo pE5% et toledersy=
stem.
Men hvordan lige er jeg ikke klar over.? Jeg har tE6%nkt pE5% at adskille
med kondensatorer men hvordan.
Gode rE5%d modtages med tak.

M.v.h.
BF8%rge

Re: Dørtelefon hvordan?
groft skitseret:balanceret opamp med input på begge indgange, dvs at det
der komer ind udbalanceres, signal ud/ind tages så direkte fra den ene
indgang. dvs at det der kommer ind på ompamp kommer ikke ud, men kun
videre på kablet, og ditto den anden vej

håber du forstår ideen?

mvh Erik

Re: Dørtelefon hvordan?

Der er jo flere ubesvarede spF8%rgsmE5%l i din opgave, skal det kunne
ringe inde i huset nE5%r der trykkes pE5% en knap ved dF8%ren, det gF8%r jo
projektet en del stF8%rre nE5%r vi snakker en 2 trE5%ds forbindelse.. ?
Skal der ikke det, sE5% er det jo rimelig let, tag 2 telefoner, og skil
den af ved dF8%ren og sE6%t medhF8%rs hF8%jtaleren op som hF8%jtaler ved d=
F8%ren
og mikrofonen fra rF8%ret, og i den anden ende en normal telefon, der
skal lige laves lidt med en kondensator og 12 volt pE5% de 2 trE5%de og s=
E5%
spiller det, det er den lette lF8%sning men der er jo ikke nogen
opringning fra dF8%ren ig ind i huset med den her lF8%sning, men det har
du jo heller ikke skrevet der skulle vE6%re..

Re: Dørtelefon hvordan?

hvad med et af bF8%rnenes samtale-anlE6%g ? der er der opkald..m bortset
fra at du fra basen skal trykke pE5% en knap for at modparten kan hF8%re
dig

Re: Dørtelefon hvordan?

Den helt simple:
To højttalere og to kulkornsmikrofoner og en strømforsyning. Alle 5 kobles i
serie. Sådan virker en gammeldaws drejeskive-telefon, ingen elektronik
overhovedet.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Dørtelefon hvordan?

Hvis det er tilfældet, strider det mo fundasen i denne newsgruppee :-))

"Keine elektronik" -nur elektrotecknik !!

-god jul,
Bo //

Re: Dørtelefon hvordan?

Kodeordet er:
Strømforsyning :-)

God jul :-)

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Ja, det var også min første tanke. Man skal lige passe på akustisk
feedback.
http://www.antiquetelephonehistory.com/telworks.html

Ivar Magnusson

Re: Dørtelefon hvordan?

Der er ingen forstærkning i det system, så mikrofonhyl får du ikke
problemer med.

Bo //

Re: Dørtelefon hvordan?

En kulkorns-mikrofon forstærker faktisk, så jo, det kan gå i sving, har
prøvet. Et ringeapparat kan jo også svinge, det virker i princippet på samme
måde, det er bare klasse C i stedet for klasse A. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Dørtelefon hvordan?

Jeg overvejede kortvarigt om en kulkasse kan have negativ modstand..
-men du har ret, med tilstrækkelig høj spænding på batteriet skulle de
være muligt.