Dørtelefon - "brummer"

Hej,

jeg har sådan en dejlig dørtelefon der giver en herlig brummelyd når folk
ringer på - så herlig at jeg tit får et chok. Det er simpelthen bare den
mest irriterende lyd jeg kan forestille mig. Der var en reperatør for at
fikse noget med "talemodulet" for noget tid siden pga dårlig forbindelse i
opgangen. Iflg. ham var det ikke mulig at udskifte brummeren med noget der
gav en lidt mere behagelig lyd fra sig - men kan det virkelig passe?

Nogen der har et forslag til hvad man kunne gøre ved det? Eller skal man
bare lære at leve med det? (-;

Håber på en go ide til en løsning,

Mvh. Søren

Re: Dørtelefon - "brummer"

I sådanne situationer er mange kommet langt med at sætte papir i klemme.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Dørtelefon - "brummer"

Hehe det var da en fremragende ide som straks bliver udført - men jeg tænkte
måske også på om det var muligt at udskifte den brummer med noget som sagde
en lyd som en ringklokke fx.

Re: Dørtelefon - "brummer"

Altså ding dooong (c:

Re: Dørtelefon - "brummer"

tænkte
sagde

Slevfølgelig er det muligt, det kræver bare lidt flere oplysninger om
spænding, strømart, indre modstand i buzzeren mm.

Sandsynligvis kan du klare det med en diodebro, en kondensator og et par
modstande.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline