D flip-flop som astabil

Kan man koble en D flip-flop som astabil multivibrator?
Det drejer sig spec. om 74HC47 og det er kun den ene i kredsen der er ledig.
På forhånd tak for svarene

Børge

Re: D flip-flop som astabil

7447 plejer da at vE6%re en BCD->7-segment dekoder, ikk'?

Re: D flip-flop som astabil

Tror Børge mener 74HC74.
Til det originale indlæg tror jeg svaret er nej.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: D flip-flop som astabil

Nå, det må man nu kunne vha RESET-benet. Men det er nu en omvej at gå frem
for at bruge en 74121/221.

/Kurt

Re: D flip-flop som astabil

7447 plejer da at være en BCD->7-segment dekoder, ikk'?

Jeg mener naturligvis 74HC74 eftersom der også står flip-flop i
over4skriften.
Jeg kunne sagtens koble en 555, eller et par transistorer efter den første
kreds. Men jeg har et pladsproblem, derfor ville jeg gerne udnytte
flip-floppen.

Børge

Re: D flip-flop som astabil

Hvad med i stedet at anvende en single gate D-FF?

--
Mvh.

Tomas

Site Timeline