Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt? - Page 2

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

Hvor får man fat i sådan noget?? :D

Det eneste kamera jeg har adgang til, med macro funktion kan slet ikke tage
ordentlige billeder på tæt hold, den fokuserer ikke når det er slået til, og
inden for 30 - 40 cm kan man slet ikke se hvad det skal forestille :(

Okay...Done ;)

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Matas
Universal afrensemiddel til næsten alt.

Doh !

Kom forbi Hammel, så skal jeg tage billeder !

For øvrigt, din hjemmeside virker ikke i hverken Mozilla 1,6 eller NS
4,51.

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

Var det ikke fordi jeg render rundt med et MEGET dårligt knæ for tiden, så
kunne jeg da godt :)

Spooky...Den er valideret efter alle kunstens regler...Kun mit CSS kunne
ikke validere, pga. noget alpha filter jeg bruger :D

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

[Snip - Historien om hvad der skete]

Har nu kigget lidt nærmere på sagen, og det viser sig at manden har en
ekstern brænder hvorpå powerstikket er et svhs stik, altså det passer i
TV-Out stikket...

Nå går min teori så på at manden sikkert har taget dette stik (han har ikke
en micrometer forstand på computere) fra PSU til den eksterne brænder og sat
i TV-Out stikket og gladeligt troet at det var sådan man satte laderen til
"dyret"...
MEN MEN MEN...Det giver altså både 5v og 12v på TV-Out stikket på en gang,
og hvad mon så sker?? Tjaeh, jeg har aldrig set hvad der sker, men jeg vil
tro noget i nærheden af PUFFF! :D

Anyway...Kan man ikke lave noget fusk, evt. få maskinen til at tro at TV-Out
slet ikke eksisterer og så fjerne de sidste modstandsrester der er på
printet og så få den til at starte op igen??

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Se se.........

Spørgsmålet er, hvad er gået i stykker af aktive komponenter der
trækker strømforsningen ned ?

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

Ja...Linux er lidt sippet med stor og små bogstaver...

http://www.blackchart.dk/rep/2.JPG ~virker :D

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Men den virker stadig ikke, efter at det er sat i :(

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Har du målt på strømforsyningen i maskinen ?

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

Kan ikke se hvad der er strømforsyning i den, og ved heller ikke lige hvad
jeg skal måle efter, ved kun at jeg ikke plejer at få nogle brugbare værdier
ud af instrumentet når komponenterne sidder på printet...
Men kunne forestille mig at det sidder i det print, eftersom strømstikket
sidder der...

Den kan godet lade på batteriet (kan jeg slet ikke huske om den kunne
før)...

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

Kom lige til at bemærke at det 56k modem der sidder i den har en meget svag
hylen, når den forsøger at tænde, men den hylen fortsætter et par sekunder
efter at dioderne igen er slukket...
Man skal dog have øret helt ned til printet for at kunne høre det...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Du følger printbanerne fra power stikket og hen til switchmoden
(typisk nogle aktive komponenter, en lille transformator og nogle
elektrolytter).

Måske, kender ikke resten af maskinen

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

Er det det her område??

Kan ikke engang bare følge printbanerne da de begge går til et par modstande
og en meget lille IC, for derefter at forsvinde ind i printet

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Pas

Så følger du bare efter.

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

Det er lidt svært når printet er med flere lag :S Der er ikke noget på
modsatte side, som indikerer at der kommer noget igennem...

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab

Pjat, lidt erfaring og så har man fundet det.

Re: Dødt(??) bundkort i en laptop, hvor finder jeg et nyt?

En lille film over hvad der sker ved tryk på powerknappen:

http://www.blackchart.dk/rep/Hi-grade.avi

--
Mvh,/Best regards,
Morten Trab