Dødt batteri

Jeg har et batteri der er blevet helt afladet. Det er et problem da
laderen ikke kan registere at batteriet bliver sat i. Er der en
mulighed for at jeg kan få det lavet eller er batteriet ødelagt

I må undskylde hvis det er den forkerte gruppe jeg skriver i...

Re: Dødt batteri
Hej

[...]

Det kommer an på.....

Hvilket batteri ? (type størrelse, hvad bruger du det til osv.)

Hvilken lader ?

Re: Dødt batteri
Det er ikke et ualmindeligt problem du oplever der - giv batteriet
en spænding der er en del højere end den påstemplede spænding,
du skal sætte en modatand eller en pære i serie for at begrænse
strømmen, efter et par minutter er der ladet så meget på, at den
originale oplader kan fungere igen.

Held og lykke -
Calle

Re: Dødt batteri
Calle har ret, men hvis en celle i fx. et NiCD batteri er kortsluttet, skal
der
mere hårdhændede midler til.  Oplad en meget stor elektrolyt til 2-3 gange
batteriets
spænding og udlad den (med rigtig polaritet naturligvis) til det "syge"
batteri.
Der skal ofte flere forsøg til. Lad den sidste ledning du tilslutter være en
af polerne
på elektrolytkondensatoren, da der jo kommer en kraftig gnist, som helst
ikke
skulle brænde mærker i selve batteriets poler.
God fornøjelse og pas på du ikke slår dig selv eller andre ihjel, bliv ikke
bange
for gnisten og det bang det giver når du udlader elektrolytten.
Det er en nødløsning, men den er god, når du aftenen inden en rejse opdager
at
batteriet i videokameraet eller andet er "dødt".  Du skal herefter passe på
ikke at
aflade batteriet alt for meget, for så skal du til den igen med
elektrolytkondensatoren.

Ovenstående anvisning er kun for elektronikfolk, som ved hvad de foretager
sig.
Find end stor elektrolyt, lad den via en modstand fra en powersupply med
højere
spænding Og så kan man jo fyre den af mod batteriet et antal gange,
indtil spændingen over batteriet poler er kommet lidt op.  Herefter kan det
oplades.
Hilsen Poul