dødt batteri?

Jeg har fået et gammelt digital kamera af en ven (et Kodak DCS 1c) - det er
verdens første DSLR kamera, som er på 6 megapixels, og engang har kostet
danmarks BNP i et år....

Anyways...

Jeg har ladet det op, men det vil ikke tage billeder. Jeg tror det er fordi
batteriet (som er indbygget) er gammelt og dødt, så jeg har pillet det ud.

Der står 9.6V, 1.7HA på det. Jeg har så målt det til 11.9V, og det er jo
fint nok. Men hvis jeg belaster det med en ventilator (som mit andet kamera
batteri, 12.2V godt kan trække) falder spændingen til 2.0V, og ventilatoren
står stille.

Er batteriet dødt?

--Michael

Re: dødt batteri?

og engang har kostet

God kommentar
fordi
kamera
ventilatoren

Noget tyder på at det er svagt.  Men hvor meget belaster du med, hvor stor
er din ventilator?
Hvilken type er batteriet?   Altså Nicd, Nimh ......?

Torben

Site Timeline