døde diskanter

Hej, jeg har så præsteret at brænde mine diskanter i mine elskede jamo art
højttalere, jeg får gæster nytårsaften, og vil derfor gerne have dem lavet
inden. Så kommer spørgsmålet: Hvor finder jeg reservedele til jamo
højttalere, og hvad kan der være sket siden jeg har brændt dem begge af på
samme tid? kan det at jeg ikke har været så god til at skrue ned for min
forstærker når jeg har taget stikket ind og ud af computeren være årsagen?

MVH Janus Olsen

Re: døde diskanter

En hurtig nødløsning kan være at købe et par "Piazo-horn" De koster en lille
100 lap stk. http://www.brinck.dk /
De kan lægges løst ovenpå højtaleren indtil du får nye originale enheder.

Og ja - Husk at skrue ned for volumen, eller bedre, sluk når du skal
tilslutte/fjerne enheder fra pc'en (untaget USB enheder)
En anden stor højtalerdræber, er for SMÅ forstærkere.

Re: døde diskanter

Jeps.
Min første erfaring med dette var med en 4 watts Josty Kit stereo
forstærker.
Det var kræs ;-) Men mine første diskanter røg hurtigt.

Problemet er at når en lille forstærker skrues for højt op, så kan den
til sidst ikke levere mere spænding til sinus kurven. Når dette sker,
dannes der masser af diskant lyd.
Det er ret grimt at høre på, men diskanten brænder altså hurtigt af.

Nogen "gæster" synes bare det gælder om at skrue godt op for lyden, når
der skal danses. Så skidt med hvordan det lyder.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net /

Site Timeline