Død trafo i gammel Technics forstærker

Der er ihvertfald ingen modstand på pirmærsiden. Men hvordan ved jeg nu hvor
meget spænding trafoen har givet?

Jeg vil prøve at sætte strøm til for at se om forstærkeren er død eller det
bare er trafoen.

Det er en Tehcnics SA-150 receiver. Der er fire ledninger ud. 2 sorte , en
brun og en blå.

Hej igen

Freddy

Re: Død trafo i gammel Technics forstærker
hvor
det

Der sidder sikkert en thermosikring i serie med primæren. Med lidt snilde
kan du fiske tilledningerne og kortslutte dem... Husk at tilføje en primær
sikring, hvis den ikke er der allerede!!!

/A

Re: Død trafo i gammel Technics forstærker

Hej. Det er så første gang jeg hører at Technics bruger den metode.
Eller sagt på anden måde, jeg har aldrig før i deres originale trafoer
set en termosikring. Jeg har faktisk kun set "rene" trafoer i deres
udstyr indtil (måske).

Mvh
  Klavs.

Re: Død trafo i gammel Technics forstærker

Jeg kan ikke spotte en termosikring. Det ligner klart en almindelige trafo.

Nogen bud på ledningerne?

Re: Død trafo i gammel Technics forstærker

trafo.
skaffe 110 volt at forsyne den med.