Død strømforsyning?

Davsen der..

Til min IBM bærbar følger der, heldigt nok, en strømforsyning med. Problemet
er bare at det ser ud til den er stået af. Når jeg måler modstanden på det
stik der går ind i bærbaren, får jeg ca. 7-8 ohm mellem + og gnd.
Forsyningen konvertere fra 240VAC til 16VDC, 4.5A.

Det underlige er så at jeg ikke kan se noget resultat af denne korslutning.
Der er ikke noget smeltet plastik eller lign, og den bliver heller ikke
særlig varm (det er normalt, at den bliver stinkende varm under opladning).
Nogen der har ideer til hvad der kan være galt?

--
Speaker : "And here we are at the start of the second semifinale of the 100
yards for people without any sense of direction."

Re: Død strømforsyning?

Problemet

Hvis de 8 ohm er ind i PC-en, så belsater den strømforsyningen med 2A
(I=U/R), hvilket virker meget normal, så den er ikke kortsluttet.

Johs.

Re: Død strømforsyning?

Jaeh, men det er på det stik der sidder på strømforsyningen og ikke
bærbaren- uden stikket er sat til. Ellers vil det da betyde at der ville
løbe en strøm igennem strømforsyningen (på DC siden), uanset om den er sat
til, eller ej?

--
Speaker : "And here we are at the start of the second semifinale of the
100 yards for people without any sense of direction."

Re: Død strømforsyning?

Problemet
korslutning.
opladning).

Der er sikkert en kortsluttet forward diode på sekundær siden i din
strømforsyning, så det du måler er dioden og en vikling på trafoen i
serie... Eller en meget defekt! lyt, eller en tranzorb diode.

mvh. Casper

Re: Død strømforsyning?

Det vidste sig at være meget mere 'lige-til' - to knækketde ledninger. Ved
at ruske lidt i ledningen kom der liv i den, og hvis jeg ruskede lidt i
ledningen igen, så slukkede bærbaren med det samme, hvilket vel kun kan
betyde en kortslutning.

--
Speaker : "And here we are at the start of the second semifinale of the
100 yards for people without any sense of direction."

Re: Død strømforsyning?

det kan lige så vel være en afbrudt/knækket ledning, som er det mest
sansynlige.

--
Calle

Site Timeline