Død skærm ...nogen ideer

Da jeg skulle tænde min 19" i dag, skete INTET ...troede i første omgang det
var kablet, men nej ...
skilte den af og der sidder en sikring inden i - men den virker
tilsyneladende (der er gennemgang) derefter troede jeg det måske var selve
kontakten ... men den virker også ... der er ikke noget synligt at se på
prints ect ... den er desværre 3 mdr over garanti ...tsk tsk

Lidt ærgeligt bare at smide den væk....

Mhv Meier

Re: Død skærm ...nogen ideer

Hey

Siger den tik tik ? sker der abselut intet når du tænder ?

beskriv det så nøje du kan.. evt tænde den uden svøbet på så du måske bedre
kan høre det, pas på snitterne !

hvis den ikke siger tik tik, eller bare et par gange er det nok primær på
switchmoden, siger den tik tik så er det efter den og evt en ensretter
diode/højspændings transen

Kasper

Re: Død skærm ...nogen ideer
Intet ... totalt stilhed ....

selve
bedre

Re: Død skærm ...nogen ideer

Det er jo svært at fejlfinde på afstand...

Men min ide kunne være :

Fra de +315V der ligger på hoved lytten går der noget modstande på nogle
100K måske flere i serie, ned til en lyt og en (zener mener jeg) og en lyt,
der laver opstarts spændingen til den ic (sikkert uc3842 pin 7).

mål spændingen /
tjek modstande de ikke er vokset i værdi.
tjek zeneren ikke er kortsluttet
tjek / skift lytten
ellers måske kredsen / switch transistoren (hvis ikke andet ser brændt ud) ?

Men ellers kan det jo sikkert være mange andre ting...

Kasper

Re: Død skærm ...nogen ideer
Tak for det ... det bliver lige testet inden den ryger ud ..ville være for
godt hvis der kom liv i den igen...

Thanks mate ....

lyt,
?