Død netdel i LX4500?

Jeg har fået et dødt fjernsyn, som jeg pjatter lidt med. Pt. ligger
mistanken på modul 4, der er PSU-modulet.
Der er liv i ladelytten, men tilsyneladende PWM eller spænding på
sekundærsidens udtag.
Jeg har:
Eftermålt dioderne og kondensatorerne på sekundærsiderne: Ingen problem!
Checket HOT'en: Intet problem!
Forsøgt, at køre net-modulet uden andre tilkoblinger, end degauss og
elforsyning: Ikke muligt.

Nogle ideer?

Hilsen
Lars

Re: Død netdel i LX4500?

Mener selvfølgelig: Tilsyneladende _ingen_ PWM eller spænding på
sekundærsidens udtag.

Hilsen
Lars

Re: Død netdel i LX4500?
Hej!

Dvs. også de to på kølepladen?

Skift de to lytter på primærsiden (47 og 100µF) til 100µF/50V...

Alternativt kan det være linjeudgangen (BUen på hovedprintet) er kortsluttet
pga. løse forbindelser...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Død netdel i LX4500?

De to Schotty-lignende dioder i TO220-hus: Ja!

Ok

Den er eftermålt: Ok!

Kan/burde modulet kunne startes uden tilkobling til hovedprintet?

Hilsen
Lars

Re: Død netdel i LX4500?
Hej!

Aner det ikke, men fejlen er med stor sandsynlighed lytterne...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Død netdel i LX4500?

__ SNIP __ diverse fejlmuligheder

Nej, idet pulserne til at holde modulet kørende tager en rundtur omkring
nogen forskellige ting inde på hovedprintet, og hvis de ikke kommer tilbage
= PowerFail...
Der findes et kabelkit der tvinger netdelen til at køre desuagtet en kritisk
fejl på en af sekundærspændingerne, så man kan fejlfinde optisk ( = hvor
kommer røgen fra ), men det har du nok ikke...
Har du en manual?? - Den hjælper gevaldigt, samt der er nogen tips.

Er kassen helt død, eller kan den godt standby??

Lars / Viborg

Re: Død netdel i LX4500?
Hej!

Hjælper gevaldigt? På en relativt nybegynder (no offence :)). Næppe...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Død netdel i LX4500?

Nybegynder?!? - Nu må jeg be' om mine himmelblå! :-)

Hilsen
Lars

Re: Død netdel i LX4500?
Hej!

Det var ikke ment som en fornærmelse :o)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Død netdel i LX4500?

Hvorfor laver du det så ikke bare ?

--
Ejvind

Re: Død netdel i LX4500?

Fordi, at du ikke bliver underholdt nok i dk.snak.mudderkastning

Re: Død netdel i LX4500?

Der er ikke noget der hedder "fordi at".

--
Ejvind

Re: Død netdel i LX4500?

Nogen gange bliver man helt trist til mode og somtider får man bare lidt af
folk uden et liv

ASK

Re: Død netdel i LX4500?

Tjah, hvis nyhedsgrupperne er hele dit liv, kan jeg da godt følge dig.

Men hvis du/I ellers havde et liv udenfor dette medie, skulle der da helt
sikkert mere til, før du/I "somtider får man bare lidt af folk uden et liv"

Men svar mig nu bare på det oprindelige spørgsmål:
Hvis han ikke er newbie udi fjernsynsreparation, hvorfor stiller han så
newbie-spørgsmål, i stedet for bare at lave fjernsynet ?

--
Ejvind

Re: Død netdel i LX4500?

 - Og du er selvfølgelig selv en voldsom haj udi nævnte TV, så en sådan
model aldrig har stået længere på dit bord en max 15 minutter???
Engang imellem er det en fordel at "låne nogen andre øjne" til et givent
projekt, fordi man forholdsvis nemt kører fast i det samme område, med lidt
skyklapper på så man ikke tænker hele vejen rundt.

Hvis nu pågældende person sidder på et "lille" værksted, og ser modellen i
snit en gang halvårligt, så ku jeg da osse blive fristet til at søge
inspiration andetsteds.

Tænk hvis folk blot ville hjælpe istedet for altid at skulle drille...! *SS

Lars / Viborg

Re: Død netdel i LX4500?

Næh, men det er år og dag siden, jeg ikke har kunnet finde svar på google.

Helt enig, men man kommer altså ingen vegne med at stille newbiespørgsmål,
samtidig med man påstår man er proff.

Jamen hvis han ikke var helt newbie, havde han da samlet så mange links
via google og andet, at et spørgsmål her, på så almindeligt et TV ville være
helt overflødigt.

Man hjælper jo ikke en der åbenlyst er klogere på emnet end én selv.
Det ville jo nemt blive opfattet som drilleri.

--
Ejvind

Re: Død netdel i LX4500?

Den kommentar lader vi lige stå et øjeblik!

Hilsen
Lars

Re: Død netdel i LX4500?

LOL!  Indtil videre har jeg prøvet ALT, hvad der er forslået NG'en (incl.
hvad jeg selv kunne komme i tanke om), men hidtil har intet desværre givet
pote. Hvordan kan Google så hjælpe i denne situation? - Om ikke andet, så
har jeg faktisk nået eet skidt længere I dag (lys i standby-lampen)! :o)

Hvorhenne ligger mit newbespørgsmål?
Noget andet er, at jeg er ikke proff. Det har jeg aldrig påstået!

Der _INTET_ ivejen med, at være newbee. Men jeg gider ikke høre på usaglige
og ukonstruktive ytringer om, at man partout skulle være newbee, fordi at
man ikke kan finde en ret ugennemskuelig fejl... Så ville jeg da hellere
have facit! :-)

Jeg forventer jo ikke noget: Skift C-et-eller-andet, mere et hint til at
afsøge flere muligheder, end dém jeg har stødt på. Jeg synes selv, at jeg
plejer at lave et rimligt forarbejde, inden at jeg spørger om hjælp. Hér er
det netop rart, at NG'en kan træde til og komme med de utænkte forslag.

Det er ikke svært, at være klogere, end dine saglige bidrag... dét er et
faktum, der _ikke_ kan diskuteres!

Jeps, jeg har set dit lange forfatterskab og din holdning til USNET. Det kan
en søgning på google-groups også bevidne!

EOD herfra! - Træk ikke flere ned i sølet!

Re: Død netdel i LX4500?

 - og du er ikke så heldig du har en anden netdel så du 100% sikkert kan
konstatere at fejlen ligge på netdelen, og ikke i TV'et???

Lars / Viborg

Re: Død netdel i LX4500?
Hej Lars, tak for seriøs svar!

Desværre nej, det ville både være profesionelt og dejlig let! :-)
Om ikke andet, jeg har fundet en opstartsmodstand, der havde vokset i værdi.
Den er skiftet og strømforsyningen starter op (switcher transformatoren).
Men samtlige spændinger på sekundærsiden er meget lave (rent DC-mæssigt) og
overlejet med meget HF-støj fra switchen. Standby-lampen lyser stadig ikke,
HOT'en er ok og lytterne på sekundærsiden er skiftet (og dioder checket).

Kan TV'et godt lave power-fail i standby-mode, eller kræver det liv i uP'en.

Hilsen
Lars

Site Timeline