Død fjernbetjening til Philips TV

Jeg er ikke så meget inde i elektronik, men jeg står altså med en død subj.

Inde under batterilågen står flg:
RC 7540/00N
3128 127 00571
OP009738

Jeg har åbnet for den og den består af en chip med navnet:
PCA84C122AT/179
TF2632*1
kSm9734 8W
(Taiwan)

og så sidder der en blå LED i toppen af printet, hvor der på printet står;
6001

Fjernsynet den høre til er et 100Hz 28".

Nu sidder jeg og lurer på om det er chippen eller LED'en der er gået til. Og
om det kan svare sig at begynde at reparere i forhold til at købe en ny
fjernbetjening?

"Brænder" LED'en ud med tiden og i så fald kan man udskifte den med en
tilfældig jeg skræller fra en anden fjernbetjening? (Jeg har en til mit
PC-lydkort der aldrig har været brugt eller bliver det)

Mvh
//zigge

Re: Død fjernbetjening til Philips TV
Og

Hmmm! - Svært spørgsmål!
Sidder der en lille firkantet "dims" i nærheden af IC'en (en keramisk
resonator), så kunne du måske overveje om denne kan været gået til (evt.
pga. lidt for mange ture på gulvet?).

Nej! - Regn ikke 100% med, at grunden til det manglende lys i lysdioden
alene skyldes en defekt lysdiode

Hilsen
Lars

Re: Død fjernbetjening til Philips TV

til.

Jooe - der sidder en lille lysebrun og en klar blå "klods" ved siden af
hinanden. På den blå står der 12R, så det er vel en modstand? Den lysebrune
klods er ca 30% større end den blå. Og omkring 4-5mm lang.
Kan den skiftes og hvordan finder man ud af hvilken en det er?

Der er ingen lysdioder, der lyser. Den omtalte blå er den infarøde der
sender til TV'et.

Mvh
//zigge

Re: Død fjernbetjening til Philips TV

Der sidder en lille dims, lidt a'la et krystal til chippen. 90% chance
for at der er knækket et ben !

Re: Død fjernbetjening til Philips TV
Jeg har en Philips fjernbetjening den kan du købe for en hund+pp
er det ikke nemmere
Lars

On Sun, 01 Feb 2004 17:38:44 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

Re: Død fjernbetjening til Philips TV

Køb og salg bortvises fra denne gruppe... derudover burde du tage et kig på
Læs og lær.

Hilsen
Lars

Re: Død fjernbetjening til Philips TV

Ellers tak, den har jeg ikke noget at bruge til. Har rigeligt i
forvejen....

Re: Død fjernbetjening til Philips TV
Prøv i Føtex, eller A-Z / Bilma, de sælger den orginale til 79.95 kr.

Re: Død fjernbetjening til Philips TV
Hej!

En *original* Philips fjernbetjening til 79.95,-? Det har jeg svært ved at tro
:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"