Død computerskærm

Hej,

jeg har en død computerskærm som bare ikke giver noget som helst fra
sig, intet lys i dioden, ingen summen fra trafoen eller billedrøret -
INTET.

FYI så er det en Siemens-Nixdorf MCM-1704 NTD med Mitubishi billedrør.
Den er bygget i 1996.

Sikringen er ikke sprunget og ingen af kondensatorerne er sprunget læk,
omend den ene buler meget lidt opad.

Det er en meget god, gammel CAD-skærm, som jeg gerne vil have til at
virke, nu hvor en tordeflue har besluttet sig for at sidde for al evighed
mellem CFL- og krystal-elementet i min fladskærm, så hvis nogen af jer
kan hjælpe med en reparation i Odense og omegn, vil jeg være meget
taknemmelig. Jeg tør ikke selv røre ved højspændingsdelen, specielt
ikke i det øjeblik skærmen først er tændt, men har ellers intet imod
at pille i ting jeg ikke bør røre (de der mærkater med "... DO NOT
OPEN!" betyder vist at man skal åbne dimsen, ik'?).

/Thomas

Site Timeline