D/A Converter

Søger en simpel D/A converter med 8 bits databus med vref indgang(gerne
differentielt: + og - indgange), og ellers Vout. Selvfølgelig kan jeg nok
ikke slippe for noget Chip Select indgang også...desværre.

Re: D/A Converter

men gider ikke ekstern clock ...skal bare bruges som digital potentiometer
hvor indgangsspændingen tilsluttes Vref og udgangsspændingen er på Vout.

Re: D/A Converter

Hvorfor så ikke bare et digitalt syret potmeter ?

Tilsluttes en SPI port på processoren:
http://www.analog.com/en/prod/0,,761_797_AD5235%2C00.html

Oversigt:
http://www.analog.com/en/subCat/0,2879,761%255F797%255F0%255F%255F0%255F,00.html

Bo //

Re: D/A Converter

nok
potentiometer
http://www.analog.com/en/subCat/0,2879,761%255F797%255F0%255F%255F0%255F,00.html
Jeg udtrykte mig forkert: skal bruges som digital attenuator i en
sinusgenerator. Men har fundet den ideele D/A converter. Og så er den i DIL
pakning og ikke skod SMD :)

Re: D/A Converter

Har du problemer med fremtiden ?
-skift din rørtang ud med en pincet :-)

Bo //

Re: D/A Converter

Nah ser vel bare som en muldvarp :)

Re: D/A Converter

Prøv at gøre som vi andre: Få briller....
Man ser ofte langt bedre ud med sådanne ;-)

Re: D/A Converter

Super tool i denne sammenhæng er en LUPLAMPE :)

Mvh Max

Re: D/A Converter

Absolut, og sammen med et par stærke læsebriller er man næsten istand til at
læse datostempelet på en fluelort.

Mvh. Uffe Ravn

Re: D/A Converter

at
nah skidtet skal sku bare implementeres med radiorør :) har et skur hvor der
er plads til sådan en "lille" D/A converter :)

Site Timeline