CXA8038AP

Hey

Efter søgen på google kan jeg ikke finde et datablad på den, nogle der kan
være behjælpelige ?

Den sidder i en power factor supply... men ved ikke hvorfor ):

Kasper

Re: CXA8038AP

Er det en DC/DC konverter ?

--
mvh Uffe

Re: CXA8038AP

Hey

Jae det kan man vidst godt kalde det, er blevet lidt klogere siden sidst (:

Det er psu'en i en projector.. der sidder først en powerfactor med
controller der lave de 230V om til 400vdc
fra de 400 vdc sidder denne kreds så og switcher den "rigtige psu", kredsen
skulle gerne have noget differentiel switcher output (tror jeg) da det går
ud på en trafo der styrer 2 fets i hver deres reting som noget ala push-pull

den controller der sidder i PFC har jeg fundet ud af det meste på med
diverse feedback veje og RC led o.s.v, den starter dog ikke op, men kan være
en standby mode af en art...

Det er lidt sygt for mere enf ½delen af de komponenter der sidder deri af
ic'ere er ikke til at finde datablad på, det gør det ikke nemmere at finde
fejlen i en strømforsyning hvor der er switching på 2-3 nivuer (er ikke
sikker på om der sidder nogle dc-dc på den sidste udgang også )):)

kan heller ikke helt se mig ud af de 3 optocouplere så længe jeg ikke kender
benene på den cxa kreds ):

så håber der er nogle der kan hjælpe

og et diagram til den kan man jo nok skyde en hvid pil efter (poster lige
lidt flere informationer om typen etc i mrogen i skolen)

Kasper

Re: CXA8038AP

Fandt fejlen i dag, men databladet er da stadig rart hvis nogen har det
liggende, hvilket ikke tyder på det ):

2 startop lytter efter PFC'eren

Kasper

Re: CXA8038AP
Hej!

Hehe, man checker da *ALTID* lytter som det allerførste i en defekt
SMPS-strømforsyning :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: CXA8038AP

Øhh. ikke for noget, men jeg starter nu med lige at checke netsikringen ;-)

mvh
JBH

Re: CXA8038AP

Det gør jeg ikke.

Jeg lytter.

Re: CXA8038AP
Hej!

Ok, så efter den visuelle inspektion da :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: CXA8038AP

Tjae... men hvor skal man starte med lytterne... tror der er 50 ca i den
psu...

og siden jeg ikke havde databladet på en skid, var det jo bare starte fra en
ende af... men jeg ville nok starte med 2 andre ting, hvis ikke synlige
kondensatore...

1. ud med switch transistoren, og så ellers en tonegenerator og en
kondensator i serie, direkte med det på transformatoren.. firkanter 1-10
khz... fuld knald på amplituden... og så på med scobet over viklingen... så
skulle man kunne se en fin dæmpende sinus... hvis det går for stærkt er der
sikkert noget galt på en af de andre viklinger, så kortslutter man en diode
af gangen, den som ikke ændre noget på, har en fejl på den sløje...

2. mens switchen er ude, så power switch kredsen op enten via den alm vej
eller en dc ind, og så en dc i voltage feedback, så kan man se med scobet om
alt det virker både feedback og pwm kredsen...

Men jo kondensatore... regner også med vi skal have skiftet lidt flere inden
den skal afleveres... nogle bvdrr85rrgradersrr...

men er det en mindre supply er det nemmere bare skifte hele lortet...

Håber nogle kunne bruge de hint til lidt

Kasper
(har lige været på et fedt switchmode kursus i sønderborg)

Site Timeline