CPU kort købes hvor - Page 2

Re: CPU kort købes hvor

Jeg er faktisk ved at være godt træt af dig, som efterhånden lyder som Hauge
herinde, du lider af personligheds forfølgelse, og det skal absolut være 1
person, nemlig mig....

Så stopper du ikke snart, ryger du samme sted hen som Hauge, nemlig i
filteret.

Re: CPU kort købes hvor
Hej Anders

Det er vidst dig der lider af personlighedsforfølgelse.

Uha da, det er noget af en trussel.

Re: CPU kort købes hvor
Hej Max

Ja og du skal passe på, han klager til din udbyder hvis du bliver ved,
men så har du også noget at grine over, det gjorde jeg. ;o)

Anders er ikke den mest bebrikkede i toppen, sådan er det.

Mvh Hauge

Re: CPU kort købes hvor
Anders skreiv:

Det bør du være glad for.

Re: CPU kort købes hvor

Dit krav om 2x RJ45 og RS232/RS485 gør at du ikke kan bruge almindelige
pc-kort. Så skal du ikke regne med, at kunne få dem til halv pris
af hvad Dan-bit forlanger. Hvis du kan give køb på de to ting, kan
du få Atom-boards til under 500 kr (uden ram).

Ivar Magnusson

Re: CPU kort købes hvor

Med den prisforskel kunne det godt være jeg kan leve uden :P
Har du link ?

Re: CPU kort købes hvor

Du kan starte med at kigge på Intels kort
http://www.intel.com/products/desktop/motherboard/index.htm
(Kig på dem der ikke har LGA-socket)

D945GCLF er billig og har faktisk seriel-port
http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/D945GCLF/D945GCLF-overview.htm
http://www.fcomputer.dk/?show=products_show&product_id12%054

D945GSEJT er uden ventilator, men koster lidt mere
http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/D945GSEJT/D945GSEJT-overview.htm
http://www.pricerunner.dk/pl/35-1236351/Bundkort/Intel-D945GSEJT-Bulk-Sammenlign-Priser

Du kan også boards fra andre, der måske er lidt billigere. Hvad
de kan er meget ens, da de er lavet på de samme chip-sæt.

Ivar Magnusson

Re: CPU kort købes hvor

http://www.intel.com/products/desktop/motherboards/D945GCLF/D945GCLF-overview.htm

Denne ser ganske fornuftig ud, og de funktioner jeg mangler kan jeg selv
tilføje for småpenge på PCI bussen.

Men hvad med strømforsyning ? Havde satset på et alm SBC kort (single board
computer), da de kun skal have 5 eller 12V via et stik. Derved kunne jeg
bruge en kvalitets DIN-skinne forsyning.
Findes der noget fornuftigt ATX forsyning, evt gerne til DIN-skinne ?

Re: CPU kort købes hvor

Du burde kunne få svar på det, ved at hente dokumentation fra Intels
sider. Jeg kender kun D945GSEJT, som jeg selv har et eksemplar af.
Den har faktisk også seriel-header (kan jeg nu se). Den har et
"almindeligt" dc-stik bag på til 12VDC. På boardet er et omvendt
almindeligt power stil til forsyning af hd- og/eller dvd-drev.
Meget handy. Jeg købte dette board, fordi den har hjælpe chips
med lavt strømforbrug, og derfor ikke kræver ventilator.

Ivar Magnusson

Re: CPU kort købes hvor

Jeg foretrækker EDBpriser fremfor pricerunner så...
http://kortlink.dk/edbpriser/7h86

De har allesammen en PCI eller anden udvidelsesport, så kan du selv købe et
netkort og sætte i hvis du absolut skal bruge to netkort! De kan vel fås for
50 kr efterhånden...

De har vist også allesammen RS-232 men nogen af dem skal du nok have et stik
tilsluttet, altså standard DSUB-9 stikket sidder ikke fast på bundkortet,
det følger dog sikkert med i kassen, men du kan jo selv se specsne på
kortene! :-)

Brian

Re: CPU kort købes hvor

Danbit har tydeligvis et problem på deres websted, alt under /produkter/
giver bare en "not found".

Det her kan alt du efterspørger, men nok ikke til en pris du vil betale:
http://www.techcase.de/product_info.php?pName=msi-im945gc-atom-330 -
dualcore-miniitx-p-1746&cName=miniitx-boards-msi-c-189_91_221

Tomas

Re: CPU kort købes hvor

Har du kigget på ipc2u.de ?
-de er nemme at handle med, og de har mange af dem de kalder "embedded
CPU boards, og de er til at betale...

Bo //

Re: CPU kort købes hvor

Jeg har kigget, oprettet mig, og sendt en mail til dem :P

Tak for linket, de har virkelig mange intr. ting som kan bruges.

Re: CPU kort købes hvor

Prøv at kigge på jetway mini-itx hos f.eks linitx.com
F.eks
http://linitx.com/viewproduct.php?prodid11%701
Intel Core 2 Duo Mobile
2 x gigabit lan
2 x com porte

/

Re: CPU kort købes hvor

Hmm, det er en hel del, er du sikker på at du har brug for så meget?

Resten er nemt at få med diverse Soekris, Alix, Mikrotik og lignende boards.

Jeg har 4 stk. net4801 incl. kasser til at ligge, hvis det kan række:
http://www.soekris.com/net4801.htm

net5501 kunne måske også være interessant:
http://soekris.kd85.com/net5501.html

Hvis det skal være voldsomt beefy, så er noget Atom baseret oplagt,
måske laver Lanner et board du kunne bruge?: http://lanner.kd85.com /

Alternativt så har fit-PC2i 2 GbE interfaces, mini-PCIe og rigeligt med
usb porte til at smide diverse seriel interfaces på:
http://www.linuxshoppen.dk/products.php?showvariant_id72%62
http://www.fit-pc.com/web/fit-pc2/specifications /
http://www.compulab.co.il/fitpc2i/img/fitpc2i-sb-top-m.jpg