Conradelektronik.dk?

Hej Gruppe,

Er der nogen af gruppens læsere der har erfaringer, gode som dårlige, med
www.conradelektronik.dk?

Ingen email og blot ét telefonnummer der ryger på en engelsksproget
autosvarer....

/Claus

Re: Conradelektronik.dk?

Har også set den efter at Google har præsenteret anoncer i et væk den
senste uge eller to, og jeg synes at siden gennemgående er en ommer hvis
den skal være seriøs og repræsentere Conrad Elektronik fra Tyskland.

Eksempel - Deres 74HC logikserie er en gentagelse af at prisen på en
dims der hedder 74HCxxx er sat ned fra 19.95 kr til 9,95 kr - og det er
den eneste dims der sælges.

Det fremstår som at firmaet er en del af en nordisk afdeling af Conrad
Elektronik men det kunne jeg godt tænke mig at få verificeret inden jeg
handler.

/Lars

Re: Conradelektronik.dk?

Du kan jo prøve http://www.conrad.se/ Lars Peter, da det er deres
nordiske hovedkontor (iflg. Conrad elektronik)

Re: Conradelektronik.dk?

Jeg bruger http://www.conrad.com/ når jeg handler med Conrad. Prisen
oplyses både i € og DKK.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Conradelektronik.dk?
e, med

Det er også første gang jeg hører om en dansk afdeling.

Jeg bruger http://www.conrad.de når jeg skal se varerne
og skriver varenumre op.
derefter http://www.conrad.com for at bestille
da conrad.de kun er til tyske betalingsform.
Hvorfor så bøvlet? tjoh conrad.de plejer at have større udvalg

Conrad er i øvrigt et  85 år gammelt firma og plejer at have
god service og garanti i de ca. 15 år jeg har benyttet dem.

Jeg har også prøvet http://conrad.se men jeg syntes ikke udvalget
på det tidspunkt var ligeså stort som conrad.de

Det ser ud til at pakke retur-adresse er den samme Malmö adresse
for conradelektronik.dk og conrad.se

Man kan så prøve "whois" på Conradelektronik.dk
eller slå den op på http://dk-hostmaster.dk det giver:
Navn:     Conrad Electronic SE
Adresse:     Klaus-Conrad-Strasse 1
Postnr. & By:     92240 Hirschau Bavaria
Land:     Germany
Telefonnummer:     +49.9622304081

Conradelektronik.dk og conrad.se og conrad.se
bruger samme DNS-servere
dns1.cscdns.net og dns2.cscdns.net

.... de ting ser jo ud til at være ok.

Det kan så undre at conrad.com, conrad.de eller conrad.se ikke har
information om Conradelektronik.dk

http://www.conrad.de/ce/de/content/cms_au_int/Conrad-International
her er dog svenske conrad.se :  Conrad Elektronik Norden AB

Måske en ide først at kontakte conrad.se og spørge om de
kender til conradelektronik.dk ?
Det kunne jo være en ide med at have en henvisning dertil for
deres danske kunder.

Re: Conradelektronik.dk?
Hej Frank

Hvorfor ikke bare slå deres CVR nummer op, 34 41 93 02

Max

Re: Conradelektronik.dk?

tja, der er mange mange firmaer på den adresse udover
Conrad Elektronik Norden AB .
(nok "skuffeselskabsadresse" ?)   ;)

men en del tyder på at den er god nok.

Det ville dog være smart at conrad international havde den danske afdel
ing
med i sin liste, men det er nok så nyt at de ikke har nået det endnu.

Re: Conradelektronik.dk?
Hejsa,

Tak for alle svarene.

Jeg har både været omkring dk-hostmaster, trustpilot, dgs, samt krak inden
bestillingen blev lagt hos den danske afdeling af Conrad.

På Franks foranledning er der stillet en række spørgsmål til Conrad sverige,
hvilke der også er svaret på.
De bestilte varer er der også netop modtaget Track'n'Trace på, så noget er
ved at falde på plads.

Jeg håber på at alle de nævnte uhensigtsmæssigheder omkring den danske
hjemmeside vil blive rettet med tiden.

Det er, trods alt, positivt at have Conrad i Danmark...

/Claus

Re: Conradelektronik.dk?

Tjae - Jeg kan kun komme på at en dansk retur addresse vil være billigere
end at sende noget til tyskland  ved returnering eller reklamation.

Portoen fra tyskland er der nok ikke meget at s.pare på da det vil kræve et
stort dansk lager...

Re: Conradelektronik.dk?
ligere end at sende

Der bruges Malmö som returadresse.
så postdk's priser til Sverige og Tyskland er vist de samme ;(
(og GLS er billigere til tyskland end sverige)

http://www.conradelektronik.dk/02-aa%2ftpl_inhalt.htm?websale7=conrad-d
k&tpl02%-aa/tpl_inhalt.htm&include_tpl=ws-customer-dk/servicepages/in
c_withdrawal.htm
(link skal klistres sammen)

Re: Conradelektronik.dk?

Sammenligning af prisen på et par tilfældige artikler:

Artikelnummer: 150015

789,- i Danmark ("nedsat" fra 949,-)
613,- i Tyskland

Artikelnummer: 191137

549,- i Danmark ("nedsat" fra 659,-)
358,- i Tyskland
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Conradelektronik.dk?
Hejsa,

Du har helt ret. Umiddelbart vil jeg spå den danske Conrad-hjemmeside et
kort liv, såfremt prissætningen fastholdes.

Det er vist lige til Trustpilot...

/Claus

Re: Conradelektronik.dk?

Tror da pokker med alle de reklamer på nettet vi bliver bombarderet med.
Nogen skal vel betale for dem.
Ja, jeg ved godt at ovennævnte måske er under bæltestedet men
forbrugerne må altså gerne tænke sig om før de svinger betalingskortet.

Lars

Site Timeline