Computere i metalkabinet - Page 2

Re: Computere i metalkabinet
Hej Anders

Din kammerat har vidst aldrig set en mobiltelefon indvendig.

Mvh Max

Re: Computere i metalkabinet
Hvad mener du?
Hans argument var at en mobiltelefon er en radiosender mange gange
kraftigere end tilfældig støj.

--
best regards
Anders Thorsby

Re: Computere i metalkabinet
Hej Anders

Du giver selv svaret, den radiosender der er i en mobiltelefon sender ganske
rigtig HF ud, men det er på en helt spcificeret frekvens, derimod er tilfældig
støj meget uønsket da man ikke kan bekæmpe det målrettet, derimod er det
intet problem at kvæle signalet fra mobiltelefonen.

Ps: med mobiltelefonen indvendig mente jeg at der er alting såmændt også
indkabslet i metal, det er kun skallen der er af plastik.

Mvh Max

Re: Computere i metalkabinet
ganske
tilfældig
Ja, det var nu også mere på nedenstående jeg spurgte til. Jeg er helt enig i
at en mobiltelefon ikke er at sammenligne med støjen fra fx. en computer.

Er det virkelig? Jeg har godt nok aldrig sprættet en telefon helt fra
hinaden, men jeg fornemmer at meget af det kun er plastic?

--
best regards
Anders Thorsby

Re: Computere i metalkabinet

ja, metaliseret plasic..

Bo //

Re: Computere i metalkabinet

Ja, det er en metode, men selve printet i en mobiltelefon er garanteret et
helt
studie i EMC bekæmpelse, f.eks. er de printbaner som udstråler mest puttet
ind på de inderste lag i printet og så vidre, man kan nemlig bekæmpe uønsket
udstråling på mange andre måder end ved at putte det i en metal kasse.

Mvh Max

Re: Computere i metalkabinet
indkapsles,

Ikke desto mindre giver jeg han gerne ret i at mobil'er er noget snavs. De
går jo i alting når de ringer/roamer!!! (f.eks. i PA-anlæg, PC-højttalere
osv. Af og til kan man endda være "heldig" at høre dem i radioen fordi en
eller anden har glemt at slukke sin mobil i studie/teknikrum)

Men som forbruger kan vi jo kun være glade for at EMC kravene sikrer at
vores udstyr (i reglen) virker. Tilgængæld er det pi**e-irriterende, at man
skal igennem for multi-tusind kroners tests for at sælge produkter...

/A

Re: Computere i metalkabinet
Hej Anders

Det fortæller da mere om de anlæg end om mobiltelefonerne.

Mvh Max

Re: Computere i metalkabinet

Ja der findes udstyr der er overfølsomt. NOgen gange kan man være så heldig
at en tændt mobiltelefone er nok til at vende tommelfingeren nedad.

Overholdelse af diverse EMC direktiver skulle nu gerne være designet ind i
produkterne, men selvfølgelig skal der testes på det færdige resultat.
/hjj

Re: Computere i metalkabinet
De
PC-højttalere
en
heldig

Hmm - hvis I nu _vil_ kigge på det på den måde :-)
Ikke desto mindre gælder det nu forbløffende meget udstyr!

man

Ja, hvis det ikke er "designet ind", skal man være mere end heldig, for at
avanceret elektronik overholder noget som helst!
Desværre er det også let at overse et eller andet - og så kommer testning
til sin ret... Derfor er det irriterende at det er så dyrt!

/Anders

Re: Computere i metalkabinet

De
PC-højttalere
en
heldig

Nu er det ikke noget krav, ved CE testen, at udstyr kan tåle en mobil
telefon. Det var det på et tidspunkt, men de sidste test jeg har været til,
skulle det ikke testes.

Forøvrigt er problemet med mobil telefon at det er en pulserende
højfrekvens, det betyder at hvis noget i apperatet ensretter HF'en, så har
man pludselig et signal på  nogle få hundrede hertz og det er meget tydeligt
i audio udstyr.

Re: Computere i metalkabinet
snipped-for-privacy@hi5.dk says...

Det er ikke mobiltelefonens skyld. Det er lydanlægget der bærer skylden
her.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: Computere i metalkabinet
Præcis.
Jo bedre anlægget bliver, jo mindre er chancen også. Det er trods alt meget
sjældent man hører det i radioen eller på PA-anlæg fx. Mobiltelefonen gør jo
bare det den skal.

--
best regards
Anders Thorsby