Compound til indstøbning af elektronik

Hej Alle,

Er der nogen af jer der ved hvor man kan få noget compound til
indstøbning af elektronik og ca. hvad det koster.

Århus radio lager solgte engang noget fra 3M, men har det ikke længere.

På forhånd tak!

Mvh
   Jan

Re: Compound til indstøbning af elektronik
Hej Jan

De har såmændt stadigvæk sådan noget, men det er ikke sikkert
at de er klar over det.

Kik på http://www.elfa.se/dk/ under Kemi/Lim/Tape - Indstøbningsmasse

Re: Compound til indstøbning af elektronik
Hej Max,

Nu har jeg været inde på alle varenumre og de eneste 3 linjer jeg kunne
finde, der lignede sådan noget indstøbnings masse er "discontinued".

Hvis du kender materialet, måske du kunne lokkes til at finde varenummeret.

På forhånd tak!

Mvh
   Jan

Re: Compound til indstøbning af elektronik
Hej Jan

Måske 80-871-09  kunne være noget ?

Re: Compound til indstøbning af elektronik
Cypax har fra kontakt chemie f.eks. UR5547 deres Varenr. 65.800.5547

Mvh
Gert K.

Re: Compound til indstøbning af elektronik

Efter et par sekunders googlen (overdrivelse fremmer forståelsen) fandt jeg
følgende:

http://www.skaarup.dk/?page=7.3.2.6

http://www.cchobby.dk/product/11100-2639-196607/St%C3%B8bemasse,-Cera-mix-luksus,-5-kg..html

http://www.elvvs.dk/category.2114.article.33638
Karsten H. (7870)
Re: Compound til indstøbning af elektronik
Hej Karsten

http://www.cchobby.dk/product/11100-2639-196607/St%C3%B8bemasse,-Cera-mix-luksus,-5-kg..html

Du er vidst lidt forkalket, det produkt er vandfast gips :)

Re: Compound til indstøbning af elektronik

http://www.cchobby.dk/product/11100-2639-196607/St%C3%B8bemasse,-Cera-mix-luksus,-5-kg..html
Hej Max

Hø, jeg slog bare op under støbemasse uden begrænsning til epoxy, og jeg
læste ikke ordentlig efter. Nå, heldigvis gik der vel ikke hul på posen. Jeg
skulle jo nødigt nå så langt, at jeg kan skrive på en tavle uden et stykke
kridt i hånden.:-)
Karsten H. (7870)

Re: Compound til indstøbning af elektroni k [ varmeledende silikone og epoxy ? ]

Hej!

Ville varmeledende silikone eller epoxy (langtidsbestandigt?) være
interessant her?

Dette minsker jo komponent-"hedeslag"?

Eller er varmeledende silikone og epoxy for dyrt?

-

http://www.omega.co.uk/Temperature/pdf/OB-100_OB-200_OT-200.pdf
Citat: "...
OMEGABOND
TM
epoxy and OMEGATHERM
TM
thermal conducting paste are high temperature and high thermally
conductive epoxies and silicone products. They are specially formulated
for permanent and temporary bonding of thermocouples, thin film RTDs,
thermistors and other temperature sensors, to most surfaces–metals,
ceramics, glass, plastics, paper products.
..."

hilsen

Glenn

Re: Compound til indstøbning af elektroni k [ varmeledende silikone og epoxy ? ]
Hej Glenn,

Heldigvis er varme ikke et problem i mit design.
Har har købt noget støbemasse ind fra Cypax som jeg skal prøve at
eksperimentere med... forhåbentlig er der ikke for meget kapacitet i det
så min uP oscillator ikke vil svinge :-)

Mange tak for svarene allesammen!

Mvh
   Jan

Re: Compound til indstøbning af elektronik [ varmeledende silikone og epoxy ? ]

Det er ikke godt at støbe elektronik ind i epoxy.
Støbemassen skal helst være lidt elastisk, så komponenterne kan give sig
lidt når de bliver varme.

En af de store japanske HIFI-producenter måtte i 80érne sande at det var
dumt at støbe transistorer ind i epoxy. Efter en tid flækkede transistorerne
simpelthen, så det blev en dyr historie at skifte dem efterhånden som det
skete ude hos kunderne.

Site Timeline