compiler til PIC

hej

Jeg ville lige høre, om der er nogle der kan anbefale eller 1/(anbefale) en
c edtior/compiler,
til microchips PIC. Jeg er kommet frem til det skal være enten H-TECH eller
CCS (fuld version)

på forhånd tak.

Re: compiler til PIC

Jeg har desværre ingen erfaring med CCS, men har brugt HighTech
kompileren til et par skoleprojekter. Jeg brugte UltraEdit (men her kan
MPLab eller andre editorer også sagtens bruges) til at editere
source-filerne med, og MPLab til "kompilerings-frontend".

Jeg synes ikke dokumentationen var særlig god, men der fulgte til
gengæld nogle ganske gode samples med. Desuden var følgende side til
utrolig megen hjælp:
http://www.microchipc.com /

Jeg kan derfor godt anbefale HighTech compileren, men om dine penge er
bedre investeret i CCS skulle jeg ikke kunne sige.

Re: compiler til PIC

en
eller

Hej

Vi har testet HT compiler (ver 7.xx tror jeg)  på mit arbejde og det var en
næsten positiv fornøjelse.  Min kolega er en PIC nørd.
Har de sidste 6 år levet af at programere forskellige typer PICs i asembler.

HTech klarede det meste tilsyneladende, men.Vores udstyr skal igennem en
kraftig EMC test og i tilfælde hvor at mikroprocessoren går i skoven skal
den indbyggede watchdog resette den og for den til at starte rigtig igen.
Hvis vi anvendte HT´s compiler resettede processoren ikke og den vågnede
aldrig op igen.
Vi fandt aldrig ud af hvad der var galt pga. tidsnød. Det varede et par dage
at finde ud af hvad fanden der skete.

Vi har testet en 5 - 6 forskellige compilers i den billige ende hvor HT's
var den dyreste. Ingen af dem var fejlfrie. Vi bruger stadig asembler.

Benny

Re: compiler til PIC

Har det at den ikke restarter noget med compileren at gøre?

Eller var watchdog'en ikke programmeret til at være aktiv?

Det virker som om, at watch-dog'en ikke har virket (programmeret forkert),
da at den ellers altid skulle resette, når der ikke kommer signal til den.
Enten har i altså leveret OK signal uafbrudt, eller også er watchdog timeren ikke
programmeret til at være aktiv. Eller også, er den bare deffekt, og i skal bruge
en
anden PIC. (I kan nok få den byttet..)

Det er vel ikke compileren, der har leveret OK signalet til watchdog'en?

Re: compiler til PIC

    Ja, og nej... det er compileren der skal  sætte den Fuse der slår
watchdog'en til, så hvis den laver fejl der er det nu en Ussel compiler.
Kan sige at det virker fint på CCS compileren.

--
VH
Lars Molnit

    Efter at ha brugt CCS i godt 3-4 år nu, kan jeg kun anbefale denne :)
der er mange gode eksempler til de nyere PIC's osv... og så er prisen
fair :)

--
VH
Lars Molnit

Jeg skal lige høre om det i CCS er mulig at simulere koden eller skal det
foregå i MPLAB.

Re: Re RE: compiler til PIC

    Kan både foregå i CCS's egen IDE hvis man køber den store, ellers kan
man også i MPLAB, så jo det kan det :) men jeg foretrækker nu at gøre
det via ICD-2

--
VH
Lars Molnit

mvh eric

Re: compiler til PIC

    Forklar ? jeg har flere projecter bestående af en masse del programmer
spredt ud over flere filer, og det sætter den nu fint sammen. Men det er
nok mig der misforstår noget her... ulempen er så at den ikke kan
simulere andre dele en den del som indeholder Main().

--
VH
Lars Molnit