Colpitt/Clap osc.

Hey

Jeg har bygget sådan en oscilator med en spole og 3 caps, omkring en bc547,
i princippet virker det også fint nok, men frekvensen er bare utroooooolig
længe om at stabalisere sig, men når først den har stabaliseret sig er det
ca. +-1 hz den svinger... jeg tror der kan gå op til 3 min før den bliver så
god, frekvensen er ca 50 khz-300khz...

nogle der har en ide om det

Kasper

Re: Colpitt/Clap osc.

bc547,

Litt vanskelig uten skjema.

Her er en link til et program som kan tegne ASCII-skjemaer:
ASCII-Circuit v1.24.140803 Beta www.tech-chat.de

Re: Colpitt/Clap osc.
regeir@N0ZPÁM.start.no says...

Og for folk uden IRC ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: Colpitt/Clap osc.
Hej Kasper

Afhængig af hvor meget den driver, så er 3 minutter ikke ret længe
for en oscillator af den type til at blive stabil.