Color cells

Jeg har klunset er "røvfuld" Color Cells som bruges til info displays, Det
er den gammeldags type fyldt med lysdioder i forskellige farver, problemet
er bare at der ikke fulgte noget keyboard med til at programmere dem, men
jeg har set at bag på dem er der en RS232  port som jeg formoder er til at
programmere / køre dem via PC, er der nogen som har nogen ide om hvor der
evt kan findes et aflagt tastatur som kan bruges, eller hvordan jeg får liv
i dem via PCen ?

Grundet travlhed i weekenden er jeg først tilbage i gruppen på Mandag.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Re: Color cells
Hej Michael,

Hvis du er sikker på at det er RS232 de kører, kan du prøve at sende en
tekststreng til dem via hyperterminal, men det kan jo tænkes at der også
skal sendes parametre til styring af scroll-hastighed o.l. så det er nok
værd at se efter mærke/modelnr. og så prøve at finde noget manualværk på
nettet.

:)
Storm P. ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Efter weekenden tror jeg at jeg vil prøve rådet med hyper terminalen, Hvis
der er andre gode råd så kom endelig med dem, Der er også et skilt til dig
hvis du gider at rode lidt med det.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Kender ikke ophavsmanden, Men han lyder sympatisk, ikke :-)

Re: Color cells
jeg har også nogle til at ligge...
de mangler dog en PRom... der er ret vigtig for at få skidtet til at
virke...

havde et  delphi program til at styre det med, som jeg måske kan finde vhis
det hat interesse.
Mads.

422
<http://www.ElektronikTeknolog.dk/cgi-bin/LM317/

Re: Color cells
vhis

Jo tak, det vil jeg da meget gerne kikke nærmere på, Jo flere muligheder jo
bedre.

[...]

Hvis man kan man tage en kopi af  en af dem jeg har liggende var det måske
en mulighed, jeg skriver igen i morgen når jeg har fundet ud af hvilke
modeller jeg har, måske er vi heldige at der er en der er magen til din.

Og i fald der er, kan jeg klone den.

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg har følgende modeller, NC 9196.  NC 9196 H. og  NC 1810.  Hvis der er en
af dem som svarer til din kan vi jo lave en kopi til dig af Prommen,  hvis
ikke, og du er tændt på ideen med at få en til at virke kan du få en af 9196
eller 9196 H modellerne, det er dem jeg har flest af.

Smid mig gerne en mail privat hvis du er interesseret.

[...]

Ja, det må det jo så være.

Der må stå et nummer på dem i stil med: NC906, CC700, CC784, CC831, NC9141
etc. og de kan ikke alle bruge samme keyboard, så det er nok første skridt
at finde den eksakte type, så er der lidt mere at søge efter.

(Er det en taleboble til Georg du planlægger ? :)

Fik du billederne af den motor/generatordims til PIR-scanneren ? (Jeg har
nemlig en kende bøvl med nettet p.t. - det driller i bølger, så 1Mbps af
og til er under 100bps, når det da ikke går helt i knæ :(

Jo !

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg kikker nærmere på dem i morgen når det er blevet lyst, (de ligger i
bilen) Der er et mærkeskilt på bagsiden hvor der sikkert også står et model
/ type nummer.

Nixen bixen, Jeg fik ikke din mail, prøv bare igen så lykkedes det nok til
sidst ;-)

[...]

;)

Ja for dælen, det tænkte jeg ikke lige på (Julestress smitter... Og
kæresten har nok til flere ;)

Det er der nok.

Troede blot du havde for travlt med julehandel og den slags, men så prøver
jeg igen :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Joe, Det kan nemt gribe om sig.

Jeps,  der er følgende modeller. NC 9196.  NC 9196 H. og NC 1810.
1810 modellen er ikke så lang som de andre, til gengæld har den flere rækker
dioder, så det bliver nok den jeg forsøger mig med.

[...]

Det har jeg så gjort, men nu er der flere news-indlæg jeg ikke se
herhjemme (via CyberCity), incl. det svar jeg skrev til dig mens jeg var
inde hos kæresten (der bruger TDC)...
Der er vist nisser på spil...
Onde nisser ;-/

--
Venlig hilsen,
Søren

Du har nok bare været for nærig med nissegrøden *<|:-b Men jeg har fået din
mail nu så de har nok forbarmet sig, lad os håbe at det holder ved :-)

Site Timeline