Coin Validator styre print

Jeg har en Coin Validator med et styreprint. Kan ses her:
http://www.danbbs.dk/~mikael/arcade/wr/coinprint.jpg

Da jeg ikke har noget dokumentation på det, ved jeg ikke hvor der skal
sættes strøm til.

Jeg ved det enten er 5 eller 12 volt, og at det bliver sat til stikket med
de 4 ben (øverst i billedet).

Det lange stik er til Validatoren.

Transistoren oppe i hjørnet er en 9327  TIP122
Den liggende er en 7812CT  QNZ323
De 4 små er ZN3904

Er der nogen der ud fra printet kan se hvordan det skal sættes til?

MvH
            Mikael

Re: Coin Validator styre print
den skal nok have 12 volt eller 14 volt ind
fordi 7812 er en 12 volts regulator og den plejer at bruge et par volt  til
og reguler

Re: Coin Validator styre print

OK, ved du også hvordan den forbindes?

MvH
            Mikael

Re: Coin Validator styre print

Find et datablad på 7812 kredsen så er du godt på vej.

http://www.datasheetarchive.com/semiconductors/download.php?Datasheet25%2071

Klistermærket på undersiden af printet skjuler nogle printbaner, men jeg
vil umiddelbart sige at der skal sættes ca. 15 volt på stikket ved siden
af kølepladen (det stik med 6 ben).

Set oppe fra (komponentsiden):
*   |k
*   |ø
*   |l
*   |e
*0  |l
*+  |.

Ved hjælp af datablade samt papir og kuglepen/blyant skulle du hurtigt
kunne tegne et diagram over kredsløbet.

Mvh.
Rune

Re: Coin Validator styre print