Coax digitalt kabel DIY

Jeg har en surround amp, som godt kan fange min DVDs bitstream med et optisk
kabel, men jeg kan ikke få den til at give lyd fra sig med et coxial kabel,
som jeg selv har skruet sammen.
Jeg har lavet kablet sådan:

Et par meters penge 75 ohms coxial kabel (tyndt, og af god kvalitet) + 1 stk
RCA-stik i begge ender.
Kablets skærm er loddet til RCA stel i begge ender, og kabels leder til RCA
linje i begge ender.

Laver jeg mit kabel forkert...?

Kablet er dette:
http://products.hubersuhner.com/intershoproot/eCS/Store/en/images/hs_images/pdb_22511469.pdf

mvh Jan

Re: Coax digitalt kabel DIY
Hej Jan,

Øhhh, er det en fredagsjoke ?  ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Næppe.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Coax digitalt kabel DIY
http://products.hubersuhner.com/intershoproot/eCS/Store/en/images/hs_images/pdb_22511469.pdf

Det skulle være iorden :-)

EH

Re: Coax digitalt kabel DIY

næppe.. men du skal jo nok kigge i opsætningerne for udstyret, at de er sat til
at bruge den udgang og indgang du vil
bruge

Re: Coax digitalt kabel DIY
Hej Jan,

optisk
kabel,

Kan du så ikke bare være tilfreds med dit optiske kabel?

Næh, sikkert ikke...
Men overvej, om du ikke er kommet til at kortslutte skærmen og inderlederen
under ilodningsprocessen. For selvom dit kabel er "tyndt, og af "god"
kvalitet", så er det vel ikke teflon-isoleret, så den slags lettere kan
undgås, når inderlederen opvarmes?

Hilsen
Lars

Site Timeline