CNC styret fræser - Page 2

Re: CNC styret fræser

Protel kan da lave borefiler i Excellon eller Sieb&Maier format.
Det gamle Autotrax kunne ihvertfald.
Da jeg var på Grundfos for ...åhja, længe siden....havde vi en
praktikant der skrev en konverter fra HPGL og Excellon til
en styring fra Dyrbæk teknologi.
Lidt langsom fræser, men det var en fed fornemmelse at få
forplader med fræsede huller der passede og graveret tekst....

Gad vide om man kunne finde det igen :o> ?

Re: CNC styret fræser

styre
stoppet
Det er også lige der, jeg er i dag.
Stepmotore kan køre ca. 250 omdrejninger pr. min, så hvis du skal have
mere fart på, skal du bruge DC motorer og digitale encoder. Så kan det
gå hurtigere
kan
nyt nav
spindel
har
fastmonteret
Hvorfor ikke bare sætte stepmotoren i enden af en gevindstang, det
skulle give det samme
men pcb
se
Det er en PCB fræser jeg vil bygge.

Ejvind Andersen
Re: CNC styret fræser

Jeg har købt nogle af disse moduler og har planer om at bygge en CNC fræser
når jeg engang får tid.

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI14%565414&ListingType=0&ListingSort=1
&PageNum=1&Catg18%729

Billigt i forhold til prisen hos Farnell ;-)

http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/searchPage2.jsp?Ntt =*200s&newSearch=t
rue&Nto=*-cd200&Nty=1&showImages=true&N10%03990+401&Ntk=gensearch&No=0&showI
mages=true&viewType=&comSearch=true&manufacturerDisplay=true

Og det er "kun" for powermodulet.

mvh
JBH

Site Timeline